Recenzia - Salt

Salt

Salt

Réžia: Phillip Noyce
Hrajú: Angelina Jolie, Liev Schreiber, Chiwetel Ejiofor, Daniel Olbrychski, ...
Premiéra: 12.08.2010
Žáner: Akčný/Thriller

Režisér Phillip Noyce mal úspešný rok 2002 s filmami Protikráličí plot a Tichý Američan, za ktoré získal niekoľko ocenení. No u nás je známejší ako režisér filmu Svätý v hlavnej úlohe s Val Kilmerom. Salt ale nebude žiadnou hviezdičkou na chodníku slávy. Scenár mu pripravil Kurt Wimmer, režisér a scenárista filmu Equilibrium. V tomto prípade hapruje práve scenár, napriek tomu, že námet je ozaj dobrý a zaujal i v traileri. No žiaľ jeho prevedenie je nedokonalé vo viacerých smeroch. Je očividné, že autor vás necháva sa trápiť tým, kto v skutočnosti Evelyn Salt je. Trochu pri tom zabúda, že napätie sa stupňuje pomalým odkrývaním skutočností. Tu je to asi štýlom: „kde hodíme tehlu, tam hodíme tehlu, … staviame dom“.

Akčnosti je viac akoby ste v tomto filme potrebovali. Neviem či som si na chvíľu oddýchol, lebo aj pasáže, ktoré sa tvárili ako uvoľnenie napätia pre diváka, takými neboli. Stále ste čakali, čo sa stane. A miestami ma to už otravovalo. A nie len to. Aj nudilo.

Najväčšia chyba je, že sme sa nedozvedeli, čo a prečo sa deje. Žiadne odpovede na tisícky otázok. Prečo urobila to, čo urobila. Čo chcela dokázať tým postupom. Ešte dlhú dobu po filme si budete klásť také jednoduché otázky, na ktoré vám film neodpovedal absolútne nijako. A ten patriotický záver, … ach … až sa mi chcelo plakať. Asi si počkám na pokračovanie, lebo ozaj skončili hluchým miestom, ktoré ma milión možností. A ak sa vydajú cestou Saw, tak aj mŕtvi budú ožívať.

Herecky ma na začiatku Angelina Jolie veľmi milo prekvapila. Mal som normálne pocit, že to bude konečne niečo nové z jej „hereckého mešca“. Ale ako film naberal na čase, navracala sa do svojej klasiky…chladná tvár, žiaden výraz a ani tie veľké oči a chutné pery to nezachránili (aspoň u mňa). Vážne role jej zatiaľ idú lepšie. Tak sa zrejme z tohto filmu stane pilotný film pre seriál o ženskej hrdinke, ktorá zachráni svet (=USA).

MOJE POCITY:

Strašne mi chýbali odpovede. Bolo to skoro ako pilotná časť k seriálu. Tak hádam, o rok si dopozerám zvyšných 24 dielov prvej série.

Hodnotenie: 63%