Recenzia - Krstný otec

Krstný otec

The Godfather

Réžia: Francis Ford Coppola
Hrajú: Marlon Brando, Al Pacino, Diane Keaton, Robert Duvall, Richard S. Castellano, James Caan, Sterling Hayden, Talia Shire, John Marley, Richard Conte, Gianni Russo, Abe Vigoda, John Cazale, Simonetta Stefanelli, Richard Bright, Vito Scotti, Alex Rocco, Franco Citti, Joe Spinell, Sofia Coppola, Al Lettieri, Nick Vallelonga
Premiéra: 24.03.1972
Žáner: Krimi \\\\ Dráma

Legendárny snímok od pomerne mladého a neskúseného režiséra Coppolu,ktorý chytil za srdce snáď celý svet,z ktorého napokon vzišli ďalšie dve pokračovania pozná snáď každý... dej príbehu je zasadený do povojnového obdobia,kde rodina Vita Corleonea (Marlon Brando),nažíva k spokojnosti všetkých ako mafiánska spoločnosť... dej prvej časti tejto trilógie sa odhoráva v New Yorku kde sídli okrem Corleonových aj ďalších 5 mafiánskych rodín,ktoré žijú v tzv. \"mieri\" a navzájom si neprekážajú.. Vito je z nich najvplyvnejší vďaka konexiám v politike a u polície,a aj preto k nemu chodia jeho chránenci na poradu alebo s prosbou o pomoc,nič však nie je zadarmo a ako správny mafiánsky \"don\" aj Vito dáva ponuky ktoré sa neodmietajú... : ) .. neskôr sa Vito ocitne uprostred vojny a to vďaka ponuke ktorú odmietol..drogy... ako jediný zastáva myšlienku,že drogy nepatria do rúk New Yorčanom a práve kvôli tomu sa stáva terčom číslo jeden,po neúspešnom atentáte sa Vito dlhodobo zotavuje,na jeho miesto sa dočasne šplhá starší Vitov syn,Sonny,ktorý je ale príliš prchký a temperamentný a tak vyhlási otvorenú vojnu skrz svojho mladšieho brata Michaela ( Al Pacino),ktorého pošle zavraždiť kapitána polície a syna jednoho z mafiánskych bossov,Sollozza Tataliu... Michaela okamžite po incidente \"odprace\" jeho brat Sonny do zahraničia a ukrýva ho kým sa situácia neupokojí... po čase sú však mafiánske rodiny unavené a majú dosť krviprelievania a tak nastražia pascu na Sonnyho,ktorého verejne popravia (scéna ktorá sa mi veľmi páči,najmä ten štýlový kopanec do tváre.. :D ) .. Vito sa medzi tým uzdravuje a vracia sa aj Michael,ktorý preberá pomyselné žezlo a stáva sa z neho \"don\" .. jeho poradcom resp. conseglierim sa stáva neformálne jeho otec Vito a doterajší poradca Vita,Tom Hagen (Robert Duvall) sa stáva rodinným právnikom (musím podoknúť že herec Robert Duvall sa veľmi dobre vcítil do role conseglieriho a tá rola mu nesmierne sadla po celú dobu) .. Michael po smrti svojho otca Vita naplno preberá okovy mafiánskej rodiny a okamžite dáva popraviť hlavy ostatných rodín a všetkých zrádcov a tým sa stávame svedkami vzostupu dona Michaela,ale hlavne zmŕtvychvstanie rodu Corleone...

Jednoznačne a nekompromisne najlepší film,aký som na tému mafia videl,doporučujem všetkými dvadsiatimi.. !! ... snímok ukazuje vzostupy a pády jednej Sicilskej resp.talianskoamerickej rodiny,ktorá podniká v biznise menom organizovaný zločin.Dej je veľmi chytľavý a dojímavý,násilný a realistický... okamžite Vás pohltí a nepustí.. nakoniec dodám iba ocenenie tromi Oscarmi: Najlepší film,herec - Marlon Brando,scénar... DOPORUČUJEM POZRIEŤ !!! ..

Hodnotenie: 93%

Rank (hodnotenie príspevku): - 4 +

01.09.2010 22:17:20 brutus1974_2 reagovať

ja som niektore casti videl este pred revoluciou v povodnom zneni a neskor v jazyku nasich juznych susedov a az po revolucii treti diel...je to nielen v zanri mafia najlepsi film...ale aj v zanri " najlepsie filmove spracovanie tak rozsiahleho knizneho diela v historii kinematografie"...a to vsetko aj vdaka Coppolovi co uz kasle na novodoby film plny efektov a Al Pacinovi co sa na tomto film "vytiahol" a jasne ze Brando co bol idolom tej doby..:-)))...a v povodnom zneni je to zazitok na 9 hodimn cisteho casu na ktory sa do smrti nezabuda..:-))