Recenzia - Gran Torino

Gran Torino

Réžia: Clint Eastwood
Hrajú: Clint Eastwood, Christopher Carley, Bee Vang, Ahney Her, Dreama Walker, Brian Howe, John Carroll Lynch, William Hill, Scott Eastwood, Cory Hardrict
Premiéra: 09.04.2009
Krajina: USA, 2008, 117 min.
Žáner: dráma

Clint Eastwood si tentokrát zahral starého, ufrflaného vojnového veterána z Vietnamu Walta Kowalskeho. Film sa začína pohrebom jeho manželky. Zvlášť tu si uvedomí, aká je jeho rodina, ktorá ho nemiluje a jediné, čo ju zaujíma sú peniaze a dedičstvo. Je nepríjemný voči svojmu okoliu, zvlášť voči miestnemu farárovi, ktorého Kowalskeho manželka pred smrťou prinútila prisahať, že vyspovedá jej manžela Walta. Ten to však zásadne odmieta. Siuácia sa zmení, keď sa do susedstva prisťahuje vietnamská rodina. Hoci ich Kowalski spočiatku častuje rasistickými poznámkami a uráža, zistí, že má s nimi veľa spoločného. Zvlášť sa spriatelí s násťročným chlapcom Thaom a prehodnotí svoje postoje.

Film rieši niekoľko problémov súčasne – rodinné, generačné aj rasistické. I keď hlavný hrdina v závere filmu násilne zomrie, posolstvo filmu je vlastne optimistické. Je vyjadrená nádej, že nič nie je stratené a ľudia sa dokážu zmeniť k lepšiemu podobne ako Kowalski, ktorý sa obetuje za Thaa a jeho rodinu, pričom dlhé roky predtým vietnamcov nenávidel.

Ako u ostatných Eastwoodových filmov z posledných cca 10 rokov aj v tomto prípade sa jedná o filmovú lahôdku. Režisér a hlavny predstaviteľ opäť natočil pútavý film, v ktorom už po niekoľký krát dokázal, že je vynikajúcim psychológom čo do medziľudských vzťahov. Za príbehom nezaostávajú ani presvedčivé herecké výkony hlavných predstaviteľov. Film, ktorý treba vidieť.

Hodnotenie: 91%

Rank (hodnotenie príspevku): - 92 +

06.05.2010 23:55:01 wilki reagovať