Recenzia - Pán Nikto

Mr. Nobody

Réžia: Jaco van Dormael
Hrajú: Jared Leto, Diane Kruger, Sarah Polley, Rhys Ifans, Juno Temple, Daniel Mays, Toby Regbo, Laurent Capelluto, Ben Mansfield, Thomas Byrne, Linh Dan Pham, Pascal Duquenne
Premiéra: 06.11.2009
Krajina: Kanada, Belgicko, Francúzsko, Nemecko
Žáner: dráma, fantastický, romantický, sci-fi

Píše sa rok 2092 a svoj pozemský život dožíva posledný smrteľník Nemo (alebo ako sám seba nazýva Nobody - Nikto), ktorý zo začiatku vyzerá, že si nespomína kto vlastne je a čo všetko prežil. Postupne sa mu však začínajú útržkovito vynárať rôzne imaginárne etapy viacerých alternatívnych životov, ktoré mohol prežiť. Celý čas ide vlastne o to urobiť v istom dôležitom momente jeho života správne rozhodnutie - a tak začína chaotická hra jeho fantázie s divákom. Dejová línia sa počas filmu nekontrolovateľne mení, nedbalo sa prelínajú rôzne časové a priestorové dimenzie, ktoré potom náhle končia prebudením hlavného hrdinu zo sna... a všetko začína odznova - nová existencia, na inom mieste, s inými ľuďmi okolo. Ťažko definovať čo je vlastne realita, čo je skutočné si každý môže vysvetliť po svojom. V tomto filme je možné všetko, je to sonda do úžasnej schopnosti ľudskej predstavivosti a psychiky človeka. Hranice neexistujú.
Film je žánrový mix - sem-tam dramatický, trochu sci-fi, značne romantický a sám režisér Jaco van Dormael ho nazval \"experimentálny\". Po vizuálnej a hudobnej stránke perfektný, herecké obsadenie podľa mňa tiež celkom vyšlo. Názory na film budú iste rôzne, niekomu môže prekážať akoby celková prekombinovanosť a dejová nezrozumiteľnosť. Či už geniálny alebo nestráviteľný, bezpochyby však zaujímavý, ktorý určite stojí za pozornosť.

Trailer

Autor: erika
Hodnotenie: 89%

Rank (hodnotenie príspevku): - 106 +

20.09.2010 15:28:55 jeffocadca reagovať

wau.. wau.. a ešte raz wau... pozrel som si ten film lebo ma zaujala táto recenzia.. je to film dosť na zamyslenie.. aj keď je zložité presne určiť ktorý príbeh je presne ten ktorý hlavný hrdina prežil a ktoré su tie alternatívne, tak aspon máme možnosť porovnať ako môže úplná maličkosť zmeniť človeku život.. dosť mi to pripomína film Butterfly Effect v tom ako sa osudovo zaľúbi do svojej životnj lásky a neni mu dopriané aby bol s ňou.. Aj keď je možné, že divák bude mať z tohto filmu troška chaos, neni na škodu pozrieť si film ešte raz...