Recenzia - Cesta

The Road

Réžia: John Hillcoat
Hrajú: Viggo Mortensen, Kodi Smit - McPhee, Charlize Theron, Robert Duvall, Guy Pearce, Garret Dillahunt, Michael K. Williams, Molly Parker
Premiéra: 08.07.2010
Krajina: USA 2009 113 min.
Žáner: Drama / Dobrodružný / Thriller

Pamätať si na slávny postapokaliptický film Deň potom bude asi pre mnohých z mojej generácie trocha ťažšie. Teraz mám na mysli televízny film z roku 1983, a nie Emrichov veľkofilm ktorý má rovnaký názov. Veľmi realisticky je v ňom znázornené ako by vyzeral svet po jadrovom útoku. A teraz si skúste predstaviť svet ešte o niekoľko rokov potom... ale to už ste vo filme Cesta. O tom čo sa presne stalo sa nedozvieme ( ale vzhľadom na následky asi o atómový výbuch nešlo :D ) Faktom ostáva, že pred časom došlo ku katastrófe pri ktorej zahynula väčšina obyvateľov. Vtedy sa zvikne hovoriť aj že mŕtvi sú na tom lepšie ako živý. Film režiséra Johna Hillcoata(Proposition) nám to viacmenej dokazuje.

Dopredu Vás chcem upozorniť, že ak očakávate strhujúcu katastrófu typu 2012 nič takéhoto sa v Ceste nekoná. Ide príbeh mimo času... a priestor je tiež limitovaný len na Juh, kde by mali byť lepšie podmienky pre nový život. Muž ktorý nemá meno ( kto by ho v takej dobe chcel mať :-) ) a ktorého výborňe hrá Viggo Mortensen, putuje so svojim synom zničenou krajinou. Sú sami nikoho k sebe nepriberajú a tým ktorých stretnú sa vyhýbajú. Aj k tomuto majú dôvod: väčšinou sa jedna o nebezpečné gangy a vdobe keď je človek aj zdrojom potravy, by prinajlepšom chlapec skončil v cudzom žalúdku.

Svet, ktorým prechádzame spolu s Chlapcom a Mužom je bezútešny a ak sa vám práve v živote nedarí, tento film Vám depresiu nezaženie. Ak ste cilivý tak Cesta je pre Vás film po ktorom si dáte poldeci na povzbudenie. Dažde, požiary,rozbité cesty, opustené domy... slnko ani spev vtákov tento svet nepozná.Dej je rozvetvený do jednotlivých udalostí prekladaný Mužovými spomienkami na lepšiu minulosť. Keď bol so ženou ktorú nadovšetko miloval,s matkou svojho syna. Chlapec je jediný dôvod prečo to nevzdať... a kôli nemu je nutné prekračovať aj zbytky vedomia vlastnej ľudskosti.

Film sa drží knižnej predlohy Cormaca McCartyho ( napísal aj okrem iného Táto zem nieje pre starých ). Jeho vizuálna podoba presne evokuje šedivý, zničený a nefungujúci svet.

Ak sa chcete na vlastnej koži presvedčiť aké by to bolo keby svet prešiel veľkou katastófou a Vy by ste ju prežili, Cesta Vám ukáže zábery a pocity, ktoré Vás nenechajú chlanými. Verme tomu, že pre všetkých nás ostane len nenaplneným mementom...

Pozri trailer

Rank (hodnotenie príspevku): - 77 +

01.06.2010 01:11:53 Astari reagovať