Recenzia - Antichrist

Antichrist

Réžia: Lars von Trier
Hrajú: Willem Dafoe, Charlotte Gainsbourg
Premiéra: 22.10.2009
Krajina: Dánsko / Nemecko / Francúzsko / Švédsko 2009, 100 min.
Žáner: dráma / psychologický

Film sa začína jednej noci, počas ktorej malý chlapec trpiaci nočnými morami vypadne z okna zatial čo jeho rodičia sa oddávajú sexuálnym radovánkam. Žena sa psychicky zrúti. Muž, ktorý je zároveň psychológom, ju berie do hôr do jedného zrubu, kde sa má zotaviť. Miesto toho sa však jej stav zhorší a aj muž postupne stráca kontrolu nad situáciou.

Zvláštny film. Je rozdelený do štyroch kapitol nazvaných podľa emócií, ktoré človek prežíva v depresii. Nechýba ani prológ a epilóg. Ako to už u filmov Larsa van Trieraa býva, je tu veľa rôznych lyrických obrazov a divák sa v deji niekedy stráca. Dvojica si chvíľu vyznáva lásku, potom sa pobijú, potom majú spolu divoký sex, potom sa žena utápa v depresiách a to sa opakuje celý film. Kamera je v pohybe, čím je obraz často trochu roztrasený, čím film pripomína Blair Witch. Určite neprekvapuje, že vyvolal veľa kontroverzie, keďže sexuálne scény (niektoré sú akoby vystrihnuté z pornofilmu) a rôzne perverznosti sú zobrazené veľmi otvorene.

Otázka je komu je tento film určený. Mnohí ho určite zavrhnú bez toho aby si ho pozreli už len preto, že sa niekde dočítajú že obsahuje veľa explicitných scén. Takisto zrejme nebude po chuti ani viacerým náročnejším divákom pretože niektoré scény sú fakt len pre silné žalúdky. Svojich fanúšikov si však určite nájde, hlavne medzi tými, čo vyhľadávajú vo filmoch hlavne rôzne perverzností a milovníkmi dekadencie v umení. Mňa však Antichrist nejako nenadchol. Preto dostal len nižšie uvedený počet bodov.

Autor: havran25
Hodnotenie: 37%

Rank (hodnotenie príspevku): - 121 +

20.05.2010 00:22:21 Astari reagovať

snímok Antichrist otriasol mojou mysľou tak ako to nespravil žiaden horor alebo teda resp. psychologický triler už roky... (naposledy to bol nevydarený klaun z Kingovej knihy To) ... oponujem autorovi rezencie... film je naozaj pre náročného diváka,je kontroverzný ale zároveň je to výnimočné dielo,pretože režisér zašiel do tých najperverznejších a najtemnejších kútov ľudskej duše a mysle,čím otvoril Pandorinu skrinku nerestí... áno priznávam že som ho videl iba raz,lebo druhýkrát by som nezniesol pohľad na ženu s nožnicami v ruke ako sa (ne)chirurgicky skalpuje... hudba je na správnom mieste,herecké obsadenie vyhovuje,dej šialený a bizardný,tak ako má byť... u mňa je to po tejto stránke skvelý film.. však so špetkou zvrátenosti... záver očarujúci.. film ktorý ma vystrašil znechutil a nadchol zároveň... : )