Recenzia - Ironman 2

Ironman 2

Ironman 2

Réžia: Jon Favreau
Hrajú: Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Mickey Rourke, Samuel L. Jackson, Jon Favreau, Leslie Bibb, Kate Mara
Premiéra: 26.04.2010
Žáner: Akčný

Dvojka pokračuje tam kde skončil prvý diel. Opäť počujeme záverečnú reč Tonyho Starka a jeho priznanie. „I'm Iron Man“ má však o jedného pozorného diváka viac ako sme mysleli. Ďaleko v Rusku, umierajúci muž odovzdáva svojmu synovi dedičstvo nenávisti, sklamania sa a snahy pomstiť sa. Zdá sa, že impérium Starkovcov bolo vybudované na zrade a Ivan Vanko (Mickey Rourke) sa ho rozhodol zbúrať. Napriek žiaľu a litrom vodky vyrába v provizórnych podmienkach svoj vlastný oblúkový reaktor. Vyzbrojený akýmisi energetickými bičmi a momentom prekvapenia skríži cestu svojmu úhlavnému nepriateľovi.

Ivan Vanko svojím spôsobom pripomína Rockyho, ktorý v snehu natrénoval toľko ako Ivan Drago pod dohľadom vedcov. Tým pádom nielen že preberá od Starka auru vynálezcu a konštruktéra (ktorá je podľa mňa hybnou silou tohto komixu), ale aj časť z jeho sympatie. V okamihu keď svoj um spojí s peniazmi ufňukaného Justina Hammera, vytvárajú jednu z najproblematickejších záporackých dvojíc v súčasnom filme. Geniálny vedec s akceptovateľným nárokom na pomstu a slizký boháč, ktorý sa tak strašne chce podobať na Tonyho Starka, že je striedavo smiešny a úbohý. Divák sa tak dostáva do zvláštnej dilemy. Hlavný hrdina sa správa ako vôl, „žraloci“ ktorí mu majú ísť po krku, nie sú ani odporní ani strašní. Chvíľami nie je komu fandiť, ani koho sa báť. Našťastie, veľkú väčšinu filmu je na čom sa baviť. Robert Downey Jr. opäť chrlí s veľmi slušnou kadenciou sarkastické poznámky na svoje okolie i na seba samého a občas sa dotlačí aj k nejakej akcii. Tá evidentne nie je najsilnejšou stránkou režiséra a tak sa s ňou pomerne šetrí. Funguje ako skutočná čerešnička, osviežuje a predeľuje pridlhé dialógové pasáže. Osobne by som si ešte jednu scénu vedel predstaviť, rovnako ako kvalitnejšie prepracovaný finálny súboj.

-Pozri trailer-

Hodnotenie: 81%

Rank (hodnotenie príspevku): - 120 +

19.05.2010 23:30:59 Astari reagovať

takže Ironmana 2 som pozrel .. myslím že tu skôr išlo o efekty a nové technológie a príbeh išiel trochu bokom... celkový dojem je zaujímavý,ale ponúka to čo sme videli už milionkrát...také sci-fi klišé..ale som spokojný s tým filmom... :D

01.09.2010 21:14:21 brutus1974_2 reagovať

nebyt mickeyho tak sa to ani jednotke nevyrovna kvalitou...priznajme si to:-))