Recenzia - Súboj Titanov

Súboj Titanov

Clash of the Titans

Réžia: Louis Leterrier
Hrajú: Sam Worthington, Gemma Arterton, Mads Mikkelsen, Alexa Davalos, Liam Neeson, Danny Huston, Jason Flemyng, Ralph Fiennes, Nicholas Hoult, Izabella Miko, Hans Matheson, Vincent Regan, Pete Postlethwaite, Luke Treadaway, Polly Walker, Jamie Sives, Kaya Scodelario, Natalia Vodianova, Liam Cunningham, Elizabeth McGovern, Alexander Siddig, Tamer Hassan, Jane March
Premiéra: 13.04.2010
Krajina: Velká Británia / USA
Žáner: Akční / Drama / Fantasy

Je jasné, že tieto moderné spracovania klasických filmových príbehov nikdy nedokážu prekonať svoju predlohu v originalite myšlienky a celkového umeleckého spracovania, pretože daný príbeh už bol sfilmovaný. Avšak tento nový SÚBOJ TITANOV je napriek jednoduchému scenáru a nie veľmi prepracovaným hereckým výkonom strhujúcim filmovým zážitkom, o ktorý sa opäť v nemalej miere postarali vizuálne efekty. Prvýkrát privádza svet gréckej mytológie na plátna v 3D formáte a vytvára veľkolepé prostredie, v ktorom sa odohráva typický príbeh ľudského hrdinu vzdorujúceho nepomerne mocnejším zlým silám. Preto si podľa môjho názoru napriek spomínaným nedokonalostiam zaslúži maximálne hodnotenie.

Autor: wilki
Hodnotenie: 67%

Rank (hodnotenie príspevku): - -26 +

15.05.2010 10:28:24 havran25 reagovať

Vôbec nesúhlasím s tvrdením autora recenzie, že si film zaslúži maximálne hodnotenie. Nepopieram že som fanúšikom pôvodného filmu a tak či už chcem alebo nie nevyhnem sa porovnávaniu a tento film taktiež radím k tým, čo nesiahajú originálu ani po päty.
Najväčším problémom filmu je, že je v ňom dôraz na vizuálne efekty - mimochodom, nie všetky sa podarili, občas sa obraz trasie a divák stráca prehľad kto sa bije s kým i keď možno práve to bolo cieľom - pričom to najdôležitejšie, samotný príbeh, stojí úplne v pozadí. Scenár je nedopracovaný a nedotiahnutý do konca, miestami človek nevie, o čo postavám vo filme ide. Herecké výkony sú mdlé a nepresvedčivé. Keby som to mal zhodnotiť z môjho uhlu pohľadu, film je niečo pod priemerom.
P.S.: Formát 3D myslím že filmu ešte viac uškodil

19.05.2010 23:38:23 Astari reagovať

remaky pôvodných filmov sa v dnešnej dobe odvýjajú hlavne od vizuálnych efektov,s tým už nič nespravíme havran25... : ) ... ale súhlasím s tým,že príbeh je mnohoráz dôležitejší ako samotné vizuálne pomôcky... dokazujú to filmy ako Útek z väznice Shawshank,alebo Godfather... tie patria k špičkám práve kvôli pútavým príbehom a životným osudom... ale aj tak podľa môjho názoru sa práve snímok Súboj Titánov radí medzi filmové klenoty... ako dopadne ohlas verejnosti,sa dozvieme časom... : )

01.09.2010 21:06:05 brutus1974_2 reagovať

nestalo to za nic...samotna aplikacia 3D techniky ktoru tu tak ospevujes nesiaha ani po pety trebars avatarovi ktoreho som videl 2 mesiace pred tymto filmom a tento film v porovnani s avatarom je zivym prikladom ze existuje "lacne" 3D a kvalitne 3D...a uz teraz vies ze aj ohlas divakov v celom svete bol slaby...stacilo viac "sily ducha" v tom filme a menej snahy o nenormalnu permanentnu akciu a bolo by to ok...a ak sa toto da v nejakom zanri realizovat, tak grecka historia je nato vhodna tema...proste nezvladnuty brak s velkymi ocami na zarobky...:-))...nevyslo:-)))

05.11.2010 23:48:04 gaaraguy12 reagovať

Teda, koľko málo stačí k ľudskému šťastiu. Neviem, v akom vesmíre žijete, pán Wilki, ale mne miestami prepracované efekty, 3-D formát a kopa bojových scén rozhodne nestačia.. Snáď nie som sám, kto vyznáva staré hodnoty ako príbeh, herecké výkony či dobrý scenár plný nápadov. S hodnotením absolútne nesúhlasím, skôr sa prikláňam k názoru Havrana 25.. Tento film je podpriemerný, nezáleží na jeho 3D kabáte ani špičkových efektoch. Jediné, s čím môžem s recenziou súhlasiť, je, že film nikdy nedokáže prekonať svoju predlohu. Môže ju ale so cťou napodobiť. Tomuto sa to však nepodarilo.