Recenzia - RocknRolla

RocknRolla

RocknRolla

Réžia: Guy Ritchie
Hrajú: Gerard Butler, Tom Wilkinson, Thandie Newton, Mark Strong, Idris Elba, Tom Hardy, Karel Roden nejml., Toby Kebbell, Jeremy Piven, Ludacris, Jimi Mistry, Nonso Anozie, Gemma Arterton, Bronson Webb, Jamie Campbell Bower, Blake Ritson
Premiéra: 31.10.2008
Žáner: Akčný/Krimi/Komédia

Ľudia sa ma pýtajú...čo je to RocknRolla a ja im vravím, že to nie je o bubnoch, drogách alebo nemocniciach...To nie...Je to niečo oveľa viac kámo...Všetci chceme mať dobrý život...chceme mať peniaze, drogy, skvelý sexuálny život a partnerku...ale RocknRolla je iný...Prečo???...Pretože pravý RocknRolla si chce len poriadne užívať...
Patrím medzi veľkých priaznivcov režiséra Guya Ritchieho (podľa mňa najväčšieho konkurenta pána Quentina Tarantina) a potom čo sa jeho dve predchádzajúce megahity Podfu(c)k a Zbaľ prachy a vypadni stali nenahraditeľnými klenotmi mojej domácej filmotéky a obsadili svoje miesta i v mojom rebríčku TOP filmov sa mi nedarilo pozrieť si ďalší z jeho kúskov dosť ospevovaný a síce tento. Len nedávno som si ho konečne stiahol a vrhol som sa naň ako ind na kari. Samozrejme, že ako väčšina fanúšikov Guya Ritchieho som ho musel porovnávať s Podfu(c)kom a to mám v pláne aj teraz.
SCENÁR - To je jeden z neodmysliteľných prvkov Ritchieho gangsteriek. Ako sa naňho patrí musí byť vždy plný rozmanitých postáv podsvetia gangstrov, obchodníkov tvrďasov a bossov, ktorý sú vždy stvárnený správnymi hercami a srší z nich správny čierny humor v podobe nezabudnuteľných scénok a hlášok (v tomto je Ritchie podľa mňa najväčším konkurentom Tarantina i keď sú skvelý obaja)... toto od neho vždy očakávame. No v prípade RocknRolly som si síce prišiel na svoje čo sa týka sympatyckých zloduchov a vtipných scénok avšak chýbala kvantita geniálnych hlášok ako v prípadne Podfucku Z.P.A.V (skratka zbaľ prachy a vypadni).Tento film je celkovo robený v inom duchu ako predchodcovia no na škodu to určite nie je. Veľkým kladom bola hudba RockNrollové podmasy Londonského podsvetia hodnotím veľmi kladne.
HERCI- Tak ako Tarantino si aj Ritchie vie veľmi dobre vybrať hercov do jednotlivých úloh. Aj on má svojich \"dvorných\" hercov, ktorým vždy vyberie také úlohy aké im najviac sadnú. Patria medzi nich hlavne Jason Statham a Vinnie Jones oboch sme mali možnosť vidieť ako v Podfu(c)ku tak i v Z.P.A.V. ale bohužiaľ tu ich už nevidno čo je zároveň zápor lebo v rámci jeho filmov som si na tie ich xichty už zvykol no zároveň je to klad pretože namiesto nich tu máme plejádu hercov, ktorý nie sú veľmi známi aspoň pre mňa ale odteraz si ich budem určite pamätať lebo na mňa urobili veľký dojem. Hlavne charizmatycký sympaťák Archie - Podal najdôverihodnejší výkon, ktorý oceňujem. a uletený narkoman...problémová Rocková hviezda Johnny Quid tiež super výkon. Samozrejme skvelý boli i známe xichty Butler (OneTwo -fakt originálna prezývka) Thandie Newton (Stella) a ruský bilionár čech Karel Roden. U mňa však najlepšou postavou z Ritchieho filmov ostane vždy cigoš Mickey v podaný môjho obľúbeného Brada Pitta.
Nesmieme zabudnúť na prostredie, kde sa film odohráva a je to samozrejme opäť London (hnusná ryba z hranolkami a ešte horšie počasie blbá Mary Poppinsová London) iný než predtým ale stále London. Zrejme i vďaka tomu sa film nesie v inom duchu.
Na záver chcem už povedať len toľko že ak ste fanúšikmi Guya Ritchieho a nevideli ste tento film robíte veľkú chybu. Alebo ani nemúsíte byť jeho fanúšikmi stačí že máte radi atribúty správnej gangsterky tak vám to vrele odporúčam

Autor: demonx

Rank (hodnotenie príspevku): - 98 +