Recenzia - 22 JUMP STREET

22 JUMP STREET

22 JUMP STREET

Réžia: Phil Lord, Chris Miller
Hrajú: Channing Tatum, Jonah Hill, Ice Cube, Nick Offerman, Peter Stormare, Jillian Bell, Jimmy Tatro, Wyatt Russell, Amber Stevens, Queen Latifah, Seth Rogen, Dave Franco, Rob Riggle, Johnny Pemberton, Anna Faris, Joe Chrest, Patton Oswalt, Craig Roberts, Richard Grieco, Katrina Despain, Libby Blanton, Oscar Gale
Premiéra: 05.06.2014
Žáner: akčný, komédia

Policajti Schmidt (Jonah Hill) a Jenko (Channing Tatum) pracujú v utajení v protidrogovej jednotke. Predtým sa úspešne vydávali za žiakov na strednej škole, kde infiltrovali sieť dílerov nebezpečnej drogy. Policajné oddelenie chce, aby spravili presne to isté aj na miestnej vysokej škole, kam ich pošle na internát ako študentov. Jenko sa skamaráti s podozrivým futbalistom Zookom a ohrdnutý Schmidt si nájde priateľku. Ich vyšetrovanie je plné vtipných situácií a nakoniec vrcholí na prázdninovej párty v Mexiku.
Oba filmy v tejto podarenej sérii sú inšpirované seriálom 21 Jump Street, v ktorom hral začínajúci Johnny Depp. Jednotka nebola prvý a určite ani posledný film, ktorý prevzal námet starého seriálu a spravil z neho komédiu. Napríklad pred desiatimi rokmi spravil to isté aj relatívne úspešný Starsky & Hutch spravený podľa seriálu zo 70. rokov. V 21 Jump Street sa však scenáristi neštítili na tento fakt upozorniť a jednu z úvodných scén naplnili množstvom dvojzmyselných vtipov poukazujúcich na to, aký neoriginálny je celý ich film. 22 Jump Street neostáva tomuto meta prístupu nič dlžen a v úvode si vo veľkom uťahuje z faktu, že sa jedná o sequel s prakticky rovnakou zápletkou, ktorý vznikol len vďaka úspechu jednotky. Schmidtovi a Jenkovi je neustále prízvukované, že bolo investovaných veľa peňazí do ďalšieho fungovania ich oddelenia a majú robiť presne to isté, čo robili predtým, pretože vtedy to fungovalo. Dokonca nechýbajú ani vtipy na adresu možnej trojky a ďalších za vlasy pritiahnutých pokračovaní, ktoré tvoria veľmi zábavné záverečné titulky. Vďaka tomu dokázala trojica scenáristov spolu s režisérskym duom Phil Lord a Christopher Miller satirizovať filmový priemysel, parodovať všetky ostatné komediálne sequely a tiež zabezpečiť, že ich sequel je zo všetkých doterajších komédií ten najlepší.

Meta komentár však nieje ani zďaleka jediný zdroj humoru v 22 Jump Street. V prvom rade sú na čele filmu jeho dve hlavné postavy, ktorých charakterové a emocionálne problémy sa dostávajú do popredia a sú dobre (a samozrejme vtipne) rozvinuté. Všetko, čo nám po tejto stránke chýbalo v Neighbors, je v 22 Jump Street využité do dokonalosti. Zavalitý Schmidt je inteligentný a neistý, atletický Jenko je naopak trochu natvrdlý suverén. Spoločne sa dopĺňajú a sú verní partneri v boji so zločinom. Sú tak zohratí, že všetky ich konverzácie majú homoerotický podtón a pripomínajú skôr vzťah. Keď sa hádajú, znie to ako rozchod. Keď riešia svoje problémy, pripomínajú pár v manželskej poradni. Keď sa udobrujú, chýba už len romantická hudba a kytica kvetov. Hill a Tatum všetky tieto momenty hrajú s úplnou vážnosť, čo ich robí ešte absurdnejšie a vtipnejšie. Schmidt a Jenko sa veľmi tešia z nového prípadu na vysokej škole, no ich profesionálno-kamarátsky vzťah je rýchlo ohrozený, keď sa Jenko dostane do futbalového tímu a skamaráti sa so Zookom. Napriek tomu, že Zook je hlavný podozrivý, Jenko s ním trávi všetok čas ako so svojím “bráchom” a Schmidt samozrejme žiarli.
Nebudeme dopredu prezrádzať dej ani pointy vtipov, no nepreháňame keď povieme, že 22 Jump Street je vtipný od začiatku do konca. Komediálne situácie, humorné dialógy a herecké výkony všetkých zúčastnených spoločne tvoria neuveriteľne úspešný celok. Okrem vyššie uvedeného nechýbajú ani (mierne absurdné) akčné scény, vulgárnosti, sexuálny humor, urážky, improvizačné čísla, inovatívne zobrazené drogové halucinácie, alkoholické excesy, popkultúrne odkazy či zábavné konverzácie. 22 Jump Street má skrátka všetky ingrediencie úspešnej komédie v tom správnom množstve a v ideálnom poradí. Jednotka bola tak dobrá, že keď sme ju v roku 2012 videli, už v polke filmu sme sa začali tešiť na dvojku. 22 Jump Street je tak podarené pokračovanie, že naplnilo všetky naše nemožne vysoké očakávania.

Rank (hodnotenie príspevku): - -36 +