Recenzia - REC 2

REC 2

REC 2

Réžia: Paco Plaza, Jaume Balagueró
Hrajú: Manuela Velasco, Ferran Terraza, Pablo Rosso, Àlex Batllori, Javier Botet, Jonathan Mellor, Claudia Font, Ariel Casas, Nico Baixas, Andrea Ros, Juli Fàbregas, Óscar Zafra, Pau Poch, Ana Isabel Velásquez, Alejandro Casaseca, David Vert, Raul Moya Juarez, Pere Vall
Premiéra: 10.02.2009
Krajina: Spanielsko
Žáner: Horor

Jednotka gradovala napätie postupne, z čistej nuly až do stopercenntného hororového tranzu, pri ktorom sa p*sierali aj tí najotrlejší diváci. Dvojka na jednotku nadväzuje tak plynule, že by sa filmy dali spojiť v jeden celok. Začína niekde na šesťdesiatke a tam sa drží až do osemdesiatkového finále. Stotožnenie s postavami v nej nehľadajte, je to akčná, zábavná jazda plná 3D strielačiek, behajúcich démonov, cynického humoru, niekedy až príliš roztrasenej kamery, a miestami dosť divného chovania postáv, z ktorých si už i sami tvorcovia robia tak trochu p*del. Z filmu je cítiť, že vznikol iba pre úspech jednotky, no zároveň si zachováva skvelé tvorcovské trademarky a s predošlými udalosťami pracuje tak, aby fanúšikov nenaštval ani nesklamal. Jeho cieľom je iba dobre pobaviť. Vlastne ide o podobný posun od vážneho hororu k akčnému masakru ako v prvých dvoch of-the-Dead-romerovkách, či Evil-Dead-raimiovkách. Plaza a Balaguero sú na správnom mieste a urobili len dobre, že sa nesnažili jednotku tromfnúť. Štyry hviezdy dávam za spomenuté trademarky (v rukách nových režisérov by to scenár nad tri hviezdy nedotiahol ani náhodou) a už sa teším na apokalypsu v trojke. Snád s Plazou a Balaguerom.

Autor: wilki

Rank (hodnotenie príspevku): - 99 +

19.05.2010 23:49:36 Astari reagovať

Rec 2 som videl už dávnejšie... ale musím priznať že na mňa nezapôsobil..a v podstate ani nemal dôvod,lebo dej ,miesto a čas je stále rovnaký.. ako povedal wilki,nadväzuje na jednotku..čo v nie je až tak zlé ale už je to obnosené a režiséri neponúkajú to napätie a zimomriavky ako v jednotke(pohľad na vyschnutú slečnu s hodinárskym kladívkom ma strašila vždy keď som zavrel oči..) .. musím však podotknúť,že krve bolo opäť statočne... také béčko oproti jednotke... ale čes´t a sláva Španielom,keď spravia horor vždy sa je na čo tešiť.. : ))