Recenzia - 2012: Súdny deň

2012: Doomsday

Réžia: Nick Everhart
Hrajú: Matthew Bolton, Cliff De Young, Dale Midkiff
Premiéra: 01.05.2009
Krajina: USA, 2008, 85 min.
Žáner: katastrofický / akčný / sci-fi

Film je o konci sveta, ktorý má nastať podľa mayského kalendára 21. 12. 2012. Približuje posledných 36 hodín pred touto katastrofou, kedy sa zem začne otáčať opačným smerom čo spôsobí vyčíňanie počasia, rozličné choroby a pod.

Čo do žánrového označenia má byť tento film katastrofický. A to je doslova. Väčšiu filmovú katastrofu totiž len tak ľahko neuvidíte. Ešte donedávna som si myslel, že najhorším filmom aký som kedy videl bol americký ,,horor“ 13. znamenie, ale aj ten dosť zaostáva za Súdnym dňom. Nechápem, že niekto taký nezmysel ako je toto vôbec mohol natočiť. Vizuálne efekty sú príšerné, ešte aj v hudobných videoklipoch popových hviezd sú tieto efekty na o niekoľko tried vyššej úrovni. Či má práve pršať, snežiť alebo padajú krúpy si človek len domýšľa podľa zvukov. A čo je najbizarnejšie, na ľuďoch bežiacich po vonku nevidíte ani kvapku vody. Čo sa týka hereckých výkonov je to taktiež bieda. Herci sú tak uveriteľní ako správa o tom, že pápež je fanúšikom heavy metalu. Akoby sa zúčastnili natáčania len tak z nudy zapríčinenej nedostatkom iných ponúk. A po tomto tých ponúk majú zrejme ešte menej...

A čerešničkou na torte je samotný dej. Ľudia, ktorí bývajú na rôznych miestach USA a Mexika zistia, že ich poslaním je dostať sa do nejakého mayského chrámu a zachrániť svet. Čo najviac človeka rozosmeje je fakt, že väčšina ,,hrdinov“ sú hlboko veriaci ľudia, ktorí sú úplne odovzdaní Bohu. Ešte aj keď umierajú radšej sa modlia ako by vyhľadali lekársku pomoc a zomierajú so spätými rukami s modlitbou na perách. Tá druhá polovica sú ľudia, ktorí Boha v priebehu filmu nájdu. Ako už napovedá názov spoločnosti Faith Films, ktorá film natáčala, zrejme ide o spoločnosť financovanú nejakým kresťanským spoločenstvom. Avšak ak si myslia, že film je dobrou propagáciou kresťanstva, sú na veľkom omyle. Prípadných záujemcov tento film nepochybne odradí a odporcov ešte utvrdí v ich postojoch. Doomsday je stratou času a financie investované do tohto braku mohli byť využité určite užitočnejším spôsobom. 5 bodov dávam len za to, že som film vôbec dopozeral do konca.

Autor: havran25
Hodnotenie: 5%
Zvláštne ocenenie: ODPAD

Rank (hodnotenie príspevku): - 13 +

01.09.2010 21:43:48 brutus1974_2 reagovať

ked existuje jeden film ktoremu vyprodukovali za poslednych 5 rokov taku absolutnu reklamu len zato aby sa vratili a znasobili naklady, tak to je tento...a ked existuje v porovnani s tym najvacsi BRAK v historii novodobych velkofilmov s vizualnymi efektami, tak to je tato ATRAKCIA..:-))...pre mna bolo cersnickou na torte ked tej hnilej dodavke padal zem za ritou do kriza s meteoritmi a ten "miestny inzinier" slalomoval 10 minut vkuse ako na autodrome pricom sme dlhych 10 minut vsetc vedeli ze vsetci preziju a bude ich oslavovat "novy svet"...proste komedia a tragedia zaroven..:-)))