Recenzia - Upstream Color

Upstream Color

Upstream Color

Réžia: Shane Carruth
Hrajú: Shane Carruth, Amy Seimetz, Brina Palencia, Juli Erickson, Mollie Milligan
Premiéra: 21.01.2013
Žáner: psycho, thriller, dráma

Upstream Color je film, v ktorom zlodej dokáže za pomoci zvláštnych červíkov ovládať mysle ľudí a obrať ich tak o celoživotné úspory. Dve obete tohto bizarného zločinu sa stretnú a spolu sa snažia vysporiadať s následkami a znovu poskladať svoje rozbité životy. Ak ťa tento opis prvej polhodiny neodradil, Upstream Color je presne pre teba.

Kris a Jeff sú spojení nepríjemným zážitkom. Nechcene sa stali súčasťou životného cyklu cudzieho organizmu, ktorý skupina ľudí využíva na zločinné úmysly. Ich vzťah sa nedá nazvať láskou, skôr je to vzájomná závislosť jedného na druhom. Bojujú so stratenou identitou a spolu sa vydávajú po stopách pocitov a útržkov pamäte. Ťažko ďalej opísať, kam ich táto cesta zavedie, bez toho, aby sme neprezradili najzvláštnejšie (rozumej: najlepšie) časti. Dá sa len garantovať, že nič podobné si ešte nevidel. A to tak po stránke príbehu ako aj po stránke vizuálnej.

Precízne komponované zábery v Upstream Color krásne dopĺňajú a vyzdvihujú jeho (miestami abstraktný) dej. Už len na trailer je radosť sa pozerať, no samotný film za týmito vybranými scénami v ničom nezaostáva. Čerešničkou na torte je hudba, ktorej minimalistický, ambientový ráz nevtieravo dotvára atmosféru. Azda najvýnimočnejším prvkom filmu sú však záverečné titulky, v ktorých dominuje jediné meno.
Za touto vedecko-fantastickou drámou stojí multitalentovaný Shane Carruth, ktorý určite už teraz patrí na rovnaké výslnie ako Lynch alebo Aronofsky. Okrem toho, že Carruth film napísal, režíroval, produkoval, natočil, zostrihal a zložil doňho hudbu, stihol si v ňom dokonca zahrať aj hlavnú mužskú úlohu. Rovnako impozantné množstvo úloh pritom zastával aj pri svojom debute Primer z roku 2004. Snáď na jeho ďalší filmársky počin nebudeme musieť čakať ďalších 9 rokov, no ak áno, Upstream Color nás dovtedy zabaví.

Hodnotenie: 63%

Rank (hodnotenie príspevku): - 1 +