Recenzia - Ako za starých čias

Ako za starých čias

Stand Up Guys

Réžia: Fisher Stevens
Hrajú: Al Pacino, Christopher Walken, Alan Arkin, Julianna Margulies, Katheryn Winnick, Vanessa Ferlito, Mark Margolis, Addison Timlin, Lucy Punch, Rick Gomez, Weronika Rosati, Jay Bulger
Premiéra: 04.04.2013
Žáner: Komedia / Krimi

Val (Al Pacino) a Doc (Christopher Walken) sú priatelia a bývalí kriminálnici-kolegovia. Po poslednej nevydarenej „práci“ sa Val dostáva do väzenia a syn ďalšieho gangstra, Claphandsa, zomiera. Vina padá na Valovu hlavu. Claphands sa chce pomstiť a tak prinúti Doca zastreliť svojho priateľa Vala, hneď potom ako si odpyká trest. Hlavná časť filmu sa odohráva počas jednej noci, ktorá napriek tomu že ide o akúsi rozlúčku, nepôsobí sentimentálne, naopak je plná vtipných dialógov a situácií.

Film začína o 28 rokov neskôr, kedy sú už obaja dosť starí na dôchodok. Vala prepúšťajú z väzenia a pred bránou ho čaká Doc. Za 28 rokov sa toho veľa zmenilo, no jedna vec zostala rovnaká – Claphands nikdy nezabudol na to, kto mu zabil syna. A tak Claphands využíva Doca, pod vyhrážkou smrti, aby zastrelil svojho najlepšieho priateľa. Val aj Doc sú s tým faktom zmierený, no rovnako si uvedomujú, že než Val bude musieť zomrieť, majú pred sebou celú noc a tak sa snažia dohnať to, čo zameškali.

Začína sa divoká jazda starých priateľov, bývalých gangstrov a tak nesmú chýbať ženy, alkohol, rýchle autá, ale aj napríklad šnupanie rozdrvených liekov na predpis. To všetko so sebou prináša veľa vtipných okamihov.

Potom čo to Val preženie kombináciou alkoholu, liekov a viagry, ocitá sa v nemocnici, kde stretáva Hirschovu dcéru. Hirsch (Alan Arkin) je ďalší z partie, pracoval ako šofér, takže keď Val s Docom zaparkujú ukradnuté športové auto pred domovom dôchodcov, kde Hirsch žije, neodolá a odíde s nimi. Auto patrilo miestnej mafii a v jeho kufri objavia mladú ženu. Partia kriminálnych dôchodcov sa jej, samozrejme, rozhodne pomôcť. A tak sa k slovu dostanú zbrane a päste, páni ovládajú oboje rovnako ako pred tridsiatimi rokmi.

Ako sa blíži ráno poslednou zastávkou je obchod, kde si obaja vyberú slušný oblek a kde sa rozhodnú vziať osud do vlastných rúk.

Fisher Stevens (Just a Kiss) je viac herec (napr. seriál Zajtrajšie noviny od. roku 1996) ako režisér. Pri takto skvelom obsadení a vynikajúcom scenári, napísal ho Noah Haidle, ktorý je tiež nováčikom v obore, sa nedá veľa pokaziť.

Al Pacino (Krstný otec 1,2,3) je vynikajúci v roli extrovertného divocha, ktorý sa snaží stratených 28 rokov prežiť za jednu noc. Spolu s Christopherom Walkenom (Pulp Fiction, Chyť ma, ak to dokážeš), ktorého postava je viac zdržanlivá a rada maľuje východy slnka, sú skvelou dvojicou pre takúto bromantiku. Obaja výborní herci majú k dispozícii perfektný scenár, ktorý je plný vtipných dialógov. Ako napríklad scéna keď si Hirsch odbehne skúsiť trojku a páni zatiaľ preberajú možnosti zväčšovania penisu.

Stand Up Guys je gangsterská bromantika v duchu starej školy, v ktorej figurujú dvaja starší páni, čo môže pôsobiť ako klišé plné trápnosti, no práve naopak, Al Pacino a Christopher Walken vyzbrojení výborným scenárom, to je kombinácia pre skvelú oddychovú komédiu.

Hodnotenie: 69%

Rank (hodnotenie príspevku): - -30 +