Recenzia - Diablov dvojník

The Devil's Double

Réžia: Lee Tamahori
Hrajú: Dominic Cooper, Ludivine Sagnier, Philip Quast, Mimoun Oaïssa, Jamie Harding, Amber Rose Revah
Premiéra: 25.04.2012
Krajina: Belgicko / Holandsko
Žáner: Akčný / Dráma

Píše sa rok 1987. Bagdad sa stal rajom smutne slávnych boháčov. Miestom, kde sa dá kúpiť čokoľvek. Je to mesto plné intríg a korupcie, hračkárstvo irackého čierneho princa, Udaja Husajna. So svojou zvrátenou záľubou v hýrení a oplzlostiach si berie všetko, po čom zatúži. Vaše Ferrari, ženu, dcéru i krv. Nikto si nedovolí mu povedať nie. Jedného dňa je armádny poručík Latif (Dominic Cooper) povolaný z frontu do Saddámovho paláca, kde je postavený pred osudovú voľbu. Buď sa stane Udajovým dvojníkom, alebo odsúdi celú svoju rodinu k smrti. Jeho život je v stávke, osud spečatený.
Latif začína hrať rolu Udaja Husajna, jedného z najmocnejších a zároveň nejnenávidenejších mužov v celom Iraku. Učí sa chodiť, hovoriť a vyzerať ako on. Stáva se neoddeliteľnou súčasťou Udajového extravagantného sveta plného rýchlych áut, neomedzeného množstva peňazí a ľahkých žien. Latif sa však so svojím osudom nemieni zmieriť a za každú cenu se snaží uniknúť. Otázka komu dôverovať se pre neho stáva otázkou života a smrti. Nečekaného spojenca nakoniec nájde v Udajovej konkubíne Sarrab (Ludivine Sagnier)...

maddy(CSFD)
****
Na rovinu sa priznám, že detailne nepoznám históriu Iraku, dopodrobna ich boj s Kuvajtom, tobôž nie životopis Saddáma Husajna, napriek tomu mi film sprostredkoval vynikajúci zážitok. Popis jeho deja znie možno až príliš „politicky“, ale opak je pravdou a politický podtón je cítiť naozaj iba v náznakoch (neskĺzol do nudy ako napríklad minuloročný Fair Game (2,5*), kde bez znalosti celého „backgroundu“ divák len tápal v deji). Devils Double viac zabŕda do thrillerových vôd, pri ktorých ťaží hlavne z napätého vzťahu medzi Saddámom a jeho dvojníkom. Nechýba správna dávka brutality, erotiky a film si určite servítku pred ústa nedáva. Občas sa vyskytne veľmi prehľadná a realistická akcia, ktorá osvieži dej a „nakopne“ pár hluchších miest (nečakajte však žiaden akčný snímok, popis žánru tu na CSFD je dosť zavádzajúci). Dopĺňa to vynikajúce herectvo Dominica Coopera v dvojroli, ktorý dotiahol mimiku do takej podoby, že aj napriek tomu, že obidve postavy hrá ten istý herec nie je problém rozlíšiť, či je v zábere postava Udaya alebo Latifa. V dobe nekonečného počtu remakov sa cení aj celkový nápad a originalita pustiť sa do takto kontroverznej témy ako je zobrazenie života Udaya Saddáma Husajna. Kvalitný scenár dodáva punc reálnosti, neponúka žiadne „papierové“ repliky, ani nelogické prešľapy. Samotný záver s doslovom je pomerne rýchly, čo je na škodu, ale celé to krásne uzavrie a takýto nával emócie som v ňom vôbec nečakal. Technická stránka na úrovni s výbornou kamerou, zlato-žltými filtrami. Trochu mi chýbala výraznejšia hudba, resp. niektoré skladby sa mi do určitých záberoch vôbec nehodili. Miestami film síce zaváňa „filmografiou“ a je cítiť, že si tvorcovia určité veci prikrášlili alebo domysleli (na druhej strane ani nemali odkiaľ vedieť takéto detaily zo života Saddáma), občas sa vyskytne aj hluchšie miesto, inak však pre tento rok značne originálny a zaujímavý film. Až sa divým, že režisérom je Lee Tamahori, ktorý má na svedomí prúser XXX 2, prípadne ničím nevynikajúce štandardy (čítaj priemery) ako Die Another Day alebo Next. CELKOVO: 4* (cítim však, že po ďalšej projekcii/projekciách pôjdem aj vyššie)Pridajte sa k nám na FACEBOOKU

Pozrite si film online cez uloz.to

Hodnotenie: 77%

Rank (hodnotenie príspevku): - -9 +