Recenzia - To bude boj!

To bude boj!

This Means War

Réžia: McG
Hrajú: Chris Pine, Reese Witherspoon, Tom Hardy, Warren Christie, Leela Savasta, Natassia Malthe, Laura Vandervoort, Til Schweiger, Angela Bassett, Abigail Spencer, Chelsea Handler, Rosemary Harris, Emilie Ullerup
Premiéra: 23.02.2012
Žáner: Akčný / Komédie / Romantický

Komédia This Means War sa z fotiek a traileru tvári ako akčný film – bondovka s prvkami romantiky. Opak je však pravdou. Prvých a záverečných desať minút presakuje tuctová akcia (tzn. automobilová naháňačka či lietajúce sklo) a zvyšok tvorí romantická výberovka jednej ženy medzi dvoma mužmi. Napriek tejto klamlivej reklame o akčnom filme ide o slušnú zábavu.

Dvaja agenti CIA, Tuck (Tom Hardy) a FDR (Chris Pine), sú najlepší kamaráti. Jeden z nich sa rozhodne vyskúšať online zoznamku. Začne randiť s Lauren (Reese Witherspoon), s ktorou sa však náhodou zoznámil aj jeho kamoš. Ich dvojitá radosť trvá len do chvíle, než obaja zisťujú, že sa zabuchli do jednej a tej istej osoby. Začína sa boj o jej srdce všemožnými prostriedkami (tými “bondovskými”), pričom sa nesmú prezradiť. Priateľstvo agentov tak začína mať trhliny…

Film svižne zabáva hlavne vďaka chémii medzi Hardym a Pinom, pričom ich postavy predstavujú opačné typy muža. Jeden milý a romantický a druhý frajer, zahľadený do seba. A divák tak podvedome nadŕža tomu svojmu, či už ste žena alebo muž. Chýba ale väčšie využívanie možností tajnej služby. Sledovanie a šmírovanie je samozrejmosťou, no tvorcovia tu mali istotne oveľa väčšie možnosti. Druhou výčitkou je ženská postava Lauren a jej hláškujúca kamoška. Buď hádže otrepanú frázu, alebo nejaký sexistický nezmysel. Oproti mužskej strane sú tieto nežné postavy dosť jednoduché a ploché, čo nie je fér… že? Film ale pohodlne môžem odporučiť na zábavný večer i keď aj vám bude istotne ľúto, že scenáristi a režisér sa nedokázali vyhnúť typickým klišé a logickým kiksom a hlavne, že nezatlačili na pílu na miestach využívania špiónskych techník…Feelingmovies.sk

Hodnotenie: 72%

Rank (hodnotenie príspevku): - 4 +