Recenzia - Kontraband

Contraband

Réžia: Baltasar Kormákur
Hrajú: Mark Wahlberg, Kate Beckinsale, Ben Foster, Giovanni Ribisi, Diego Luna, Caleb Landry Jones, Lukas Haas, J. K. Simmons, Robert Wahlberg, Ólafur Darri Ólafsson, David O'Hara
Premiéra: 26.01.2012
Krajina: Veľká Británia / USA
Žáner: Thriller / Krimi / Akčný

ZDROJ: Feelingmovies.sk To ako má vyzerať pravá dráma nám predviedol jeden z najlepších európskych režisérov súčasnosti Islanďan Baltasar Kormakúr. Tridsaťmiliónový rozpočet a vynikajúce obsadenie pretavil do thrilleru , ktorý sa bude konkurenčným snímkam len veľmi ťažko prekonávať. Kormakúr nám servíruje obrovskú dávku napätia skoncentrovanú do 110 minút.

Kontraband približuje život pašerákov drog a iných chuťoviek z Južnej Ameriky. Chris Farraday (Mark Wahlberg), na prvý pohľad obyčajný chlapík, patril svojho času k najlepším pašerákom „tovaru“. Momentálne vedie usporiadaný život, založil malú firmu, vychováva dve malé deti a stará sa o svoju manželku (Kate Beckinsale). Na kriminálnu minulosť sa pochopiteľne snaží zabudnúť. Všetko sa skomplikuje, keď sa jeho mladý švagor rozhodne ísť v jeho šľapajách. Nanešťastie precení svoje schopnosti a päť kíl kokaínu končí v mori. Miestna drogová mafia vedená neľútostným Briggsom (Giovanni Ribisi) mu to neodpustí a pod hrozbou smrti celej rodiny žiada náhradu za stratený tovar. Chris nemá inú možnosť ako pripraviť ďalší záťah, ktorým by si zarobil peniaze na vyrovnanie dlhu. Začína sa takmer nesplniteľná misia, pri ktorej sa s menším tímom ďalších pašerákov nalodí na nebezpečnú plavbu do južných oblastí. Chris bude musieť čeliť nielen gangstrom, rafinovanému kapitánovi či pobrežnej stráži ale aj nechutnej zrade. V tvrdom biznise sa evidentne nedá veriť ani najbližším priateľom…

Je potešujúce , že napriek veľkému prebytku filmov prichádzajúcich na trh sa vždy nájdu v danom čase jeden alebo dva „odporúčaniahodné“ . Snímka Kontraband je jednoznačne týmto prípadom. Ako som už naznačil, divák sa nemá kedy nudiť. Dej je veľmi dynamický, jedna napínavá scéna strieda druhú. Drsné a nekompromisné prostredie pôsobí až príliš vierohodne, v tejto súvislosti treba vyzdvihnúť výkon Giovanniho Ribisiho. Večne sfetovaný a šialený gangster v jeho podaní naozaj naháňa strach. Pár absurdít, ktoré sa sa v priebehu jazdy vyskytli, kompenzuje sofistikovanosť celého príbehu a spôsobu, akým Wahlberg organizuje akciu. Treba však poznamenať, že nejde o nič nové. Príbehov, pri ktorých zhodou okolností zapadne do seba niekoľko desiatok premenných a naoko neuskutočniteľný plán sa podarí, sme tu už videli nemálo. Avšak silná dramatickosť, dynamika, výkony a atmosféra posúvajú túto snímku medzi top otváracie filmy roku 2012.

ZDROJ: Feelingmovies.sk

Hodnotenie: 65%

Rank (hodnotenie príspevku): - 6 +