Recenzia - Hugo a jeho veľký objav

Hugo a jeho veľký objav

Hugo

Réžia: Martin Scorsese
Hrajú: Asa Butterfield, Ben Kingsley, Sacha Baron Cohen, Chloë Grace Moretz, Helen McCrory, Jude Law, Christopher Lee, Frances de la Tour, Richard Griffiths, Ray Winstone, Emily Mortimer, Michael Stuhlbarg, Brian Selznick, Amanda Dyar, Martin Scorsese, Gulliver McGrath
Premiéra: 02.02.2012
Žáner: Dobrodružný / Drama / Mysteriózní / Rodinný

ZDROJ: Feelingmovies.sk
Martin Scorsese šliapol vedľa. Ale nebojte sa, úspešne. Po thrilleroch a gangsterkách sa s prekvapením pustil do rodinného filmu, ktorý však v sebe skrýva aj čosi viac. Biografické črty Georga Meliesa, jedného z priekopníkov filmových trikov, cez ktorého vzdáva Scorsese hold filmu. A ako jeho kolegovia režiséri-harcovníci, aj on sa rozhodol dokázať, že 3D má zmysel.

To, že to Scorsese myslí s 3D vážne, je vidieť už od začiatku. Lietame po parížskej vlakovej stanici z tridsiatych rokov, až sa dostaneme do zákutí plných ozubených kolies a hodinových ručičiek. Zaraz cítime atmosféru tej doby, módu, zvyky a všade prítomný rozmach techniky. V útrobách stanice pobehuje Hugo (Asa Butterfield), sirota, čo sa ako jediná stará o správny chod staničných hodín. Fascinovaný všetkým technickým sa dostane pod ruku obchodníkovi Georgovi (Ben Kingsley), ktorý mu zhabe zápisky na opravenie mechanického robota. Pre Huga je však tento robot odkazom od jeho otca, a oprava je pre neho to najdôležitejšie. Zoznamuje sa s jeho vnučkou Isabelle (Chloe Grace Moretz), s ktorou však objavia niečo oveľa zaujímavejšie… totiž, že jej starý otec je slávnym filmovým tvorcom.

Svet malého chlapca, ktorému sa venujeme najmä v prvej polovici filmu, sa postupne začne preplietať s filmovým svetom okolo Meliesa. Na začiatku sa rozohrávajú mini príbehy na stanici a opisuje sa Hugov neľahký osud, táto prvá časť ma však nezaujala natoľko, aby som si povedal, že ide o niečo netradične skvelé. Sacha Baron Cohen ako dozorca vynikne, no po čase omrzí. Po technickej stránke toho bolo na mňa až príliš, nazvem to až príliš 3Dčkové, i keď kvalitne 3Dčkové. Po tom ako sa dostávame do Meliesovho bytu, sa film prehupne skôr do roviny retra, a to aj s dobovými zábermi (natočenými ale dnes). Tým musím vyzdvihnúť Bena Kingsleyho, ktorý sa verne približuje Meliesovi, a z celého filmuje jednoznačne najlepší. Vidíme ho ako mladého neherca fascinovaného filmom, ako si zakladá vlastné štúdio a pobehuje tam až do konca jeho slávy. Máme tak všetky generácie rozvoja filmu vedľa seba! Prvé čiernobiele trikové filmy, 2D a 3D zábery filmu samotného. Tu začne byť film zaujímavým, pretože chcete vedieť ako to bolo a rozhodne vás zaujme viac osud režiséra ako Huga. Cez neho Scorsese odkazuje na začiatky filmu, keď bol ešte film adrenalínovou atrakciou a neostáva len pri jednej osobe. Vracia sa do minulosti a nostalgicky spomína, odkrýva zaujímavosti a popri tom sa bohato hrá s fantáziou.

Nakoniec sa dej snaží prepojiť (ako inak happyendom) s osudom Huga, no to už je skôr povinnosť (predsa sa nemôže v rodinnom filme stať z Huga bezdomovec).

Film ako celok bol pre mňa ďalšou ukážkou toho, že pomaly končiaca generácia Scorsese, Spielberg a iní si užíva každého dúška za kamerou a pritom prinajmenšom technicky valcujú mladších kolegov, ktorí zväčša využívajú 3D len na efekt.

ZDROJ: Feelingmovies.sk

Hodnotenie: 78%

Rank (hodnotenie príspevku): - -12 +