Hanna - súťažná recenzia č.1

Réžia: Joe Wright
Hrajú: Saoirse Ronan, Eric Bana, Cate Blanchett, Olivia Williams, Michelle Dockery, Tom Hollander, Cyron Bjørn Melville, Jessica Barden, Álvaro Cervantes, Jason Flemyng
Premiéra: 10.11.2011
Krajina: USA / Veľká Británia / Nemecko, 2011
Žáner: Akčný / Mysteriózny / Thriller

Súťažná recenzia od: Eva Olšovská

Titulná hrdinka tohto dobrodružného thrilleru natáčaného v Európe, Hanna (ktorú stvárnila Saoirse Ronan, nominovaná na Oscara za snímok Pokánie), je dospievajúce dievča. Je výnimočná tým, že má zásluhou svojho otca (Eric Bana z filmu Star Trek), bývalého pracovníka CIA, ktorý ju vychováva vo fínskej divočine, silu, vytrvalosť a znalosti skúseného vojaka. V jej živote, ktorý sa nepodobá životu žiadneho iného teenagera, spolu splývajú výchova aj výcvik s cieľom vychovať z nej dokonalého zabijaka.

Ale Hannina rodina má vo svete nevybavené účty a Erik si so zmiešnými pocitmi hrdosti a obáv uvedomuje, že už svoju dcéru nemôže ďalej držať na jednom mieste. Tento okamžik Hanninho dospievania je pre ňu veľmi drsný – je nútená sa od Erika odlúčiť a vydáva sa na misiu, ktorá jej bola od samého začiatku súdená. Než sa jej podarí znovu sa podľa plánov stretnúť s otcom v Berlíne, je zadržaná agentmi, ktorých za ňou vyslala nemilosrdná špiónka Marissa Wieglerová (držiteľka Oscara Cate Blanchett). Marissa, ktorá sa špionážnej činnosti venuje celý život, ukrýva niekoľko rokov tajomstvo, kt. ju s Hannou a Erikom spájajú.

Hanna, ktorá je zadržiavaná v podzemnom komplexe pod marockou púšťou, sa čoskoro svojim vezniteľom postaví na odpor. Po svojom odvážnom úteku na povrch sa ocitá v neznámej krajine a vo svete, ktorého pravidlá nepozná, a je nútená to všetko rýchlo pochopiť a zorientovať sa. Marissa za ňou tajne vyšle tým agentov a sama sa k vražednému prenasledovaniu pripojí tiež. Ako Hanna putuje naprieč Európou a blíži sa k svojmu hlavnému cieľu, je nútená čeliť znepokojivým odhaleniam o svojej existencii a klásť si nečakané otázky o svojej vlastnej ľudskosti.

S Hannou je to ťažké. Wright skombinoval Agenta bez minulosti s Lola beží o život, takže výsledok je akčný thriller plný špiónov. Problém je, že bitky sú podivne zrýchlené a vypadajú tak trochu smiešne. Ale inak rôzne naháňačky a podobne ... Perfektná hudba a skvelá kamera, ktorá sa vyhýba nejakým super trikom a podobne. Najväčší problém filmu je, že sa Wright neobťažoval nič moc vysvetľovať, takže film ide tak trochu od nikadiaľ nikam. Ale ináč dobre natočený film s dobrými hercami.

Autor: ewelin55
Hodnotenie: 64%

Rank (hodnotenie príspevku): - -10 +