Recenzia - Johnny English sa vracia

Johnny English Reborn

Réžia: Oliver Parker
Hrajú: Rowan Atkinson, Dominic West, Gillian Anderson, Rosamund Pike, Mark Ivanir, Togo Igawa, Richard Schiff, Burn Gorman, Ben Miller, Tim McInnerny, Chris Mansfield, Daniel Kaluuya
Premiéra: 13.10.2011
Krajina: USA / ANGLICKO / FRANCÚZSKO
Žáner: Komédia / Akčný / Dobrodružný

Anglická produkcia opätovne siahla po tom najlepšom, čo doma má. Bond, kráľovná a samozrejme Johnny English. Ten sa vracia na plátna po druhýkrát. Je to o to milšie prekvapenie, keďže ohlásil, že rola Mr. Beana už nebude. Aspoň takto si zaistil neustály prístup do kín. Možno sa stane takým hitom ako James Bond a o pár rokov bude oslavovať desiatky častí. V každom prípade sa z filmového hľadiska žiaden boom nekonal.

nie je až taký neznámy. V roku 2009 sa ujal taktovky nad filmom Dorian Gray, jednej z veľmi úspešných kníh od Oscara Wilda. Tentoraz sa zahľadel do trochu inej žánrovej tematiky a plátno oživil Rowanom Atkinsonom. Spomenuté vyjadrenie o osude Mr. Beana je otázne, veď samotný Johnny English má presne tie isté tiky. Možno trochu obohatil šatník novými grimasami, ale stále je to rovnaký jedinec, ktorý sa z toho zakliesnenia veľmi ľahko nevymaní. V tomto mal naviac začínajúci Austin Powers, najpodarenejšia postava parodujúca Jamesa Bonda (apropo v roku 2013 sa pripravuje Austin Powers 4), čo sa ale predsa len trochu pokazilo. Tak nám ostáva už len Johnny English.

Tentoraz je úloha pre hrdinu ozaj náročná. A práve tá náročnosť ma prekvapila. Pretože v konečnom dôsledku som si uvedomil, že film sa miestami vliekol. Neznamená to, že sa na filme nebudete baviť. Ale chýbal stredový dej, čo u niektorých divákov môže mať za následok zmiešané pocity z filmu ako celku. Ale tomu by tak chýbalo všetko. Dej je napísaný presvedčivo, aj keď v mnohých prípadoch opätovne kopíruje nielen filmy s Lesliem Nielsenom. Považujem to už roky aj u iných filmov za dosť nemorálne, ale „budiž“. Zo začiatku dej pripomína Ace Venturu a jeho život v kláštore. Následne je Johnny English povolaný na akciu do MI7 (žeby Mission Impossible), kedy má zabrániť vražde prezidenta. No kto iný ako Johnny by to mohol zvládnuť. Veď bol na výchovnom výcviku a je opäť silnejší, skoro ako Rambo. Množstvo skečov, paródií a humorných situácií s nadhľadom odkrývajú hrôzostrašnú skutočnosť, ktorej Johnny nechce uveriť. Výnimočná scéna Mr. Beana je na elektrickom vozíku, ktorým sa „maskuje“ v meste, a tak uniká nespravodlivému obvineniu. Podobná scéna už bola použitá a tiež sa pri nej objavil . Je to vtipné a milo zasadené do filmu. Dokáže Johnny odvrátiť katastrofu?

Nič to ale nemení na fakte, že tak, ako v prvej časti siahli po menách ako John Malkovich a Natalie Imbruglia, siahli po významných osobách aj tento raz. Vo filme zhliadnete Dominica Westa, a Pierca Brosnana. Áno, je to tak. Na plátne je opätovne Scullyová, tento raz ako šéfka MI7. A tak ako dobre sa na ňu pozeralo pred cca pätnástimi rokmi, ani dnes sa nič nezmenilo a herečka je stále sexi dračica.

Hodnotenie: 70%

Rank (hodnotenie príspevku): - -6 +