Recenzia - Harry Potter a Dary smrti - 2.

Harry Potter a Dary smrti - 2.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

Réžia: David Yates
Hrajú: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Helena Bonham Carter, Bonnie Wright, Maggie Smith, Evanna Lynch, Robbie Coltrane, ..
Premiéra: 14.07.2011
Žáner: Dobrodružný / Dráma / Fantasy / Rodinný

Skvelá správa, posledný Harry Potter sa vydaril! Po až moc oddychovej tínedžersky zameranej prvej časti prichádza epická časť druhá – a v skutku DOBRODRUŽNÁ. V nej sa premelú všetky postavy, všetko sa dorieši a my si to môžeme užiť ako sa len dá. V prvom rade si samozrejme musíme uvedomiť, že ide o modernú fantasy rozprávku.

Harry (Daniel Radcliffe) Ron (Rupert Grint) a Hermiona (Emma Watson) pokračujú v hľadaní viteálov, školu vedie Snape (Alan Rickman) a Voldemort sa pripravuje na útok. Celý tento príbeh má neuveriteľný spád. Na nič sa tu nečaká. Hlavné postavy pomerne dynamicky striedajú všetky dôležité lokácie (našťastie až na stan z predošlého dielu). Občas Ron niečo zavtipkuje, čo nevadí, pretože film nie je tak temný ako to bývalo za réžie Cuaróna. Tento film je jedno veľké dobrodružstvo. Ak sa aj objavia povinné romantické teen scény, či srdcervúce prejavy, dlho to netrvá a už sa zase niečo deje.

Film sa klasicky ku koncu zhusťuje a dosť vecí sa rieši v skratke. Konečná 45 minútovka je preto pestrá a nie je čas na nepozornosť, či nebodaj nudu. Dopomáha k tomu fakt, že väčšinu postáv (alebo všetky?) vidíme posledný raz. Našťastie sa tvorcovia vyhli koncu “čo ak” a naozaj sa “všetko skončí”. Bol som dokonca potešený za milý dodatok, pri ktorom sa isto mnohí pousmejú. Beriem to ako také malé nepriame nabádanie na pottermore.

K 3D dabovanej verzii by som možno dodal, že som mal chuť počuť Voldemorta (Ralph Fiennes) v pôvodnom znení, ale ak máte možnosť si vybrať medzi 3D s dabingom a 2D s dabingom, berte 3D, oplatí sa! Často tu lietame nad krajinou, cez vodopády, medzi ruinami. Aj keď je tu mnoho tmavých scén, ktorým 3D nepomáha, nájde sa ale dosť takých, ktoré filmu dodali plus k atmosfére. Tak hor sa za posledným dobrodružstvom!

Rank (hodnotenie príspevku): - -28 +