Recenzia - Bobor

Bobor

The Beaver (2011)

Réžia: Jodie Foster
Hrajú: Mel Gibson, Jodie Foster, Anton Yelchin, Jennifer Lawrence, Zachary Booth, Michelle Ang
Premiéra: 10.07.2011
Žáner: Komédia / Dráma

Depresiami trpí skoro každý človek. A aspoň raz za život si tým prejde každý. Depresia vs. Schizofrénia. Walter Black (Mel Gibson) nezažíva klasickú depresiu, ale skôr rozdvojenosť osoby, ktorú vkladá do plyšového bobra. Walter vs. bobor. Ten mu napomáha vysporiadať sa so životom, ale dokáže ho aj ovládať. Aké to je, ak sa dostane do područia plyšáka a ktorá cesta vedie späť.

Po mnohých pádoch Mela Gibsona je opäť v koži (oži). Neunikol ani v tomto filme pravému alkoholu, ktorý mu z časti zmení život. Film sa začiatkom podobá filmu Po čom ženy túžia (tiež hral Mel Gibson). Jednoduchý námet, psychické rozpoloženie (Gibsona), jeho prepadnutý život, zničená rodina a manželka Meredith (Jodie Foster) na pokraji síl. Na rad prichádza alkohol, podgurážený Walter, zmätok v hlave, pád a zmena života. Na ruke mu ožíva plyšový bobor, ktorého našiel v odpadkovom koši. Bobor predstavuje druhé ja Waltera, ktoré cez bobra získava nie len návrat na vrchol hračkárskej firmy, ale aj záujem jeho mladšieho syna o svojho otca. Meredith je z toho mimo, ale akceptuje „terapiu“, ktorou sa ako-tak navracia do rodinného života. No jeho vlastná vymyslená teória je časom prekážkou. Bobor je skrátka všade. Ešte aj pri milovaní a Meredit očakáva čím skôr návrat manžela k pôvodnému životu. Cesta je ale neúspešná a zdráhavá.

Druhá dejová línia sa zaoberá životom druhého syna Waltera – Portera (Anton Yelchin), ktorý sa snaží neisť v otcových šľapajach. Je presnou kópiou svojho otca, má tie isté tiky, to isté správanie, gestá, také isté vyjadrovanie názoru a spôsob životného protestu k otcovi. Zaľúbi sa do spolužiačky Norah (Jennifer Lawrence), ktorej za 500 dolárov napíše príhovor k ukončeniu štúdia. Ten bude hotový len za tú cenu ak Porter spozná život, vyjadrovanie a správanie … jej vnútro. Jednoduchých spôsob ako sa dostať do jej sympatii. Nie je to jednoduché a svojim činom a zblázneným otcom sa stáva pre Norah symbolom „idiotizmus“.

Film je hereckou lahôdkou Mela Gibsona obrovským návratom na plátna kín po jeho alkoholicko – bitevno – náboženským excesom. Sekundantka a režisérka Jodie Foster je jedným z najlepších možných hereckých partnerov a do istej miery navracia Gibsonovi svoju produkčnou spoločnosťou meno. Gibson je neuveriteľne zábavný, aj keď už starý, ale zábavný. Príbeh je len malým výsekom jeho života a Walterovho 2-3 mesiace, a zaoberá sa len troma dejovými líniami, čím režisérka Jodie Foster nepokazila film a necháva otvorené dvere novým možným námetom s podobnou tematikou. Psychologické filmy čoskoro zažijú svoj veľký návrat.Feelingmovies.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - 110 +