Recenzia - Dámska jazda

Dámska jazda

Bridesmaids

Réžia: Paul Feig
Hrajú: Rose Byrne, Maya Rudolph, Kristen Wiig, Jon Hamm, Matt Lucas, Ellie Kemper, Wendi McLendon-Covey, Kali Hawk, Chris O'Dowd, Melissa McCarthy, Johnny Yong Bosch, Jill Clayburgh, Michael Hitchcock, Garrett Hunter
Premiéra: 07.07.2011

Ženská verzia Vo štvorici po opici bez veľkej dávky alkoholu.

Nie len muži majú svoje dni počas príprav svadby. Aj keď skôr pijú a ženy pripravujú svadbu. No treba aby si aj ženy trochu povyrazili. Takmer hneď po filme Vo štvorici po opici prichádza ženská verzia predsvadobných udalostí, ale z trochu iného pohľadu. Nejde o výmaz mozgu, ale o súperenie medzi ženami. Presne tak ako to v živote je. Film nie je len o súperení, ale každá zo žien má svoju priateľku od detstva, aj keď sa na čas odlúčia, vždy si cestu k sebe nájdu.

V mesačníku sme už spomínali o čom Dámska jazda bude : „Teraz sa ukážu chlapi ako veľmi dokážu akceptovať ženské úlety. Annie je v spoločnosti a živote takým maličkým nešťastíčkom. Kde kukne tam to nemá ľahké. Má ale kamarátku Lillian (Maya Rudolph, ktorá hrala v Všade dobre, prečo byť doma. Jeden z úspešných filmov pred dvoma rokmi.) s ktorou ide život ľahšie. Tá jej oznámila, že bude mať svadbu. Konečne trochu „vzruša“ aj pre Annie. No aj kamarátke dochádza trpezlivosť s Anniemi excesmi.“ Takto by to vyzeralo v skratke. V obšírnejšej verzii je to o trochu zložitejšie. Annie má naj roky za sebou, aj keď je v mužských najlepších rokoch . Stratila priateľa po tom ako začal jej podnik s koláčikmi krachovať. Nepremyslela to a prišla na trh v čase krízy. Odvtedy býva v podnájme dvoch súrodencov, ktorých od psychiatrie delia najpravdepodobnejšie len nejaké dva bloky, ak nebývajú priamo v ústave. Jej život je naruby a začína sa po čase malej odluky s Lillian stretávať. Tá jej oznámi, že je zasnúbená a že to čo cítila ako pomalý rozpad vzťahu je len nedorozumenie, aby sa jej nastávajúci neprekecol. S prípravou všetkých vecí okolo svadby necháva Lillian pracovať Annie. Avšak nápomocných družičiek je tu viacej. Do súperenia o Lillianinu priazeň sa dostáva s Helen (Rose Byrne), ktorá je krásna, závistlivá, namyslená a špekulantská žena. Nakoniec sa jej podarí dostať Annie z priazne Lillian. Ako vlastne končí priateľstvo, ktoré trvá len niekoľko rokov? A ako to, ktoré je v obraze len 8 mesiacov? Ženy majú svoje priateľky. Majú svoje denníčky a svoje sny. Majú niečo viac ako muži, lebo všetko malé nepodstatné sa stáva v ich rukách najpodstatnejším spojenectvom niečoho významného. Muži zbierajú kovy, autá, podpivníky a alkohol. No To sa raz vypije , skoroduje, zužitkuje. Ale spomienky ostávajú v ženách navždy. Pri jednom nádhernom pohľade si určite poviete otázku: „Kde je môj priateľ/priateľka?. A mám takého/takú?“ Viem, že ženy majú. A to je na tých ich vzťahoch krásne.

Málo akcie, narážok, svinstiev, alkoholu ako vo filme Vo štvorici po opici. Ale aj ženy dokážu byť pekné mrchy a svine. To sa podarilo vo filme ozaj dokonale vystihnúť. Ak niekto napíše, či povie, že je to film len pre ženy, myslím, že by mal lepšie pozerať. Film vykresľuje aj mužov. Aj keď v jednoduchosti (veď na to máme dostatok iných filmov), ale predsa. Jednotlivé scény sú dobre pozapájané, poprelínané a vykresľujúce skutočnosti pochodov a myslenia žien. Každá sa v nich nájde, pretože sú to presné kópie všetkého toho, čo nám ten z hora ponúkol v podobe ženy. Ale aj tak film niekde hapruje a nedokáže nabudiť dostatočnú akciu. Nezaspíte, ale nebude to nič lepšie ako Vo štvorici po opici v celkovosti, no pre nežné polovičky do je dokonalá večerná dámska ujetá jazda.Feelingmovies.sk

Hodnotenie: 66%

Rank (hodnotenie príspevku): - 24 +