Recenzia - Princ a Pruďas

Your Highness

Réžia: David Gordon Green
Hrajú: Danny R. McBride, James Franco, Natalie Portman, Zooey Deschanel, Justin Theroux, Damian Lewis, Charles Dance, Toby Jones, Brian Steele, Eva Wyrwal
Premiéra: 16.06.2011
Žáner: Komédia / Dobrodružný / Fantasy

Zdroj: feelingmovies.sk

Vraciame sa do čias, kedy ešte legendy boli legendami a po svete chodili rytieri a zachraňovali zanedbane panny. Nik sa doteraz nezamyslel nad tým, že v tých vežiach nepobrali tie naj ľudské vlastnosti. Nastalo ale obdobie, kedy mesiace sa spojili a má byť splodený nový drak, a Zem zatieni zlo a boje.

Režisér David Gordon Green má veľmi rád trávu. V jeho filmoch je skôr podstatná, ako účelová. A presne taká je aj jeho najnovšia komédia Princ a Pruďas. Nie nadarmo som začal bájnym rozprávaním. A niekde tam táto báj aj bude končiť. Z komédia sa stala nudná story o hľadaní lásky, záchrane panny, dobitie si chvály a zvláštneho príbehu. Ako námet by sa to ujalo v iných rukách určite. No v tomto podaní film veľmi nezaujme. Kto vydrží do konca je frajer. Lebo tak o ničom sexuálne narážky a snaha urobiť z toho zábavu sa nakoniec vypomsti a vznikne z toho C-čková komédia s oscarovou Natalie Portman. Tá ukázala svoje prednosti vo filme, ale ako hovorí známe príslovie :“jedna lastovička jar ešte nerobí“. A myslím že by tomuto filmu nepomohlo ani päť lastovičiek. DO filmu mali určite obsadiť niekoho , kto má humor v krvi, nie komu sa lepia slová na podnebie a skôr si odpľuje ako povie niečo chytľavé.

Vo filme bolo použitých pár pekných nových dejovo-námetových prvkov. Ruka, ktorá predznamenáva draka bola pre mňa veľmi zaujímavým prínosom. Na druhej strane využíva film veľa mytologických a filmových motívov. Jednoducho povedané: „film vykráda“ iné diela. Zhulený Joda je priam nechutný, a pripomínal skôr ČS škriatka v piesku na sídlisku (starý seriál). A visiaci penis ako trofej bola posledným dúškom do filmu. Pre deti je určite nevhodný. A dospelý sa zasmejú len na ozaj pár miestach, kde akoby zázrakom vtip naberie na obrátkach a rozumnému humoru.

Herecký výkon Jamesa Franca bol….formálny a Danny R. McBride zaujal pár miestami, ale to mu počítam ako slabý výkon. Natalie Portman ako som už spomínal je asi z tejto plejády hercov najlepšia.feelingmovies.sk

Hodnotenie: 65%

Rank (hodnotenie príspevku): - -60 +