Recenzia - Ga'Hoole:Legenda o strážcoch

Legend of the Guardians: The Owls of Ga\'Hoole

Réžia: Zack Snyder
Hrajú: Jim Sturgess, Geoffrey Rush, Rachael Taylor, David Wenham, Emilie de Ravin, Hugo Weaving, Ryan Kwanten, Helen Mirren, Miriam Margolyes, Jay Laga\'aia, Jacek Koman, Sam Neill
Premiéra: 07.10.2010
Krajina: USA\\Austrália
Žáner: Animovaný\\Fantasy

...legenda o sovích strážcoch Ga´Hoole má neskutočný potenciál čo sa týka výpravy,námetu,scénara,hl. myšlienky a v neposlednom rade aj spracovaním sov a sovích príbehov...Dej je zasadený do soviej rodiny kde bratia Soren a Kludd sú mladými sovami,ktoré sa zrovna učia dospelosti,teda lietaniu.Soren noc čo noc doslova baští otcové historky o bájnych sovích strážcoch,ktorí bojovali proti odvekým nepriateľom nazývaným tiež \"Čistí\".Na druhej strane však Kludd je realista a závidí Sorenovi,žiarli na neho,lebo je otcovým obľúbencom a tak v neustálej rivalite raz vyletia z hniezda,z ktorého znenazdajky vypadnú,keďže nevedia lietať,nemajú sa ako vrátiť v ten moment ich unesú prisluhovači zlých Čistých...V snahe pretvoriť mladučké sovy pálené z rodu Tito,podcenia Sorena spolu so svojou kamarátkou Gilfi,obaja uniknú z ich spárov,zatiaľ čo Kludd naplno podľahne ideológii Čistých...po ceste Soren a Gilfi stretnú ďalšie sovy ktoré im pomôžu v hľadaní stromu a strážcoch Ga´Hoole...letia ďaleko až narazia na oných strážcoch.Medzi nimi sa nachádza aj hrdinný bojovník Kilsky z bájnych príbehov na ktorých Soren celý život vyrastal...postupným výcvikom sa púšťajú do bojov proti Čistým na záchranu unesených sovičiek,ale hlavne na záchranu sveta pred zlom.Mladý Soren chápe,že je to jeho skúška odvahy,no nerátal s tým,že jeho protivník bude jeho brat Kludd....Spracovanie sov a celkový príbeh,resp. námet je naozaj brilantný,len nedotiahnutý do konca.Dej je príliš dynamický,chaotický,je tam veľa dejových línií,ktoré sa prelínajú nedokonale a vzniká tam anarchia medzi jednotlivými príbehmi resp. sekvenciami vo filme...Snyder mohol rozšíriť toto dielko aspoň na dve hodiny a dotiahnúť jednotlivé časti do konca,čo by spravilo z filmu veľmi kvalitný fantasy zážitok...na koniec dodám,že spracovanie sovích oceľových drápov a brnenia sa mi veľmi páčilo...doporučujem všetkými 8-mi prstami...!!!

Hodnotenie: 70%

Rank (hodnotenie príspevku): - -36 +