Recenzia - X-Men: Prvá trieda

X-Men: Prvá trieda

X-Men: First Class

Réžia: Matthew Vaughn
Hrajú: James McAvoy, Michael Fassbender, January Jones, Nicholas Hoult, Kevin Bacon, Jennifer Lawrence, Lucas Till, Edi Gathegi, Jason Flemyng, Morgan Lily, Zoë Kravitz, Rose Byrne, Caleb Landry Jones, Oliver Platt, Bill Milner, Laurence Belcher, Matt Craven, Álex González, Hugh Jackman, Corey Johnson, Glenn Morshower, James Remar, Ludger Pistor, Michael Ironside, Rade Šerbedžija, Ray Wise, Olek Krupa, David Agranov, Annabelle Wallis, Brendan Fehr, Sasha Pieterse, Jason Beghe, Tony Curran, Randall Batinkoff, Carlos Besse Peres, Arthur Darbinyan James McAvoy, Michael Fassbender, January Jones, Nicholas Hoult, Kevin Bacon, Jennifer Lawrence, Lucas Till, ....
Premiéra: 02.06.2011
Žáner: Akčný / Sci-Fi / Dráma

Ako sa Magneto s Profesorom X zišli a potom aj rozišli a to všetko vďaka demokraticko-nacistickému komunistovi (čiže mutantovi) Schmidtovi a neskôr Shawovi (). Komplikované? Na začiatku to aj tak vyzerá, že sa budete musieť na dej máločo sústrediť, že nepôjde len o klasický komiksový prequel ale bude tu i akási pridaná hodnota. No od polky sa z filmu stáva to typické pokračovanie s odkazmi na ostatné diely, aj keď kvalitne spracované a natočené.

Akousi pridanou hodnotou môžeme nazvať to, že sa film snaží vteperiť do reálnej histórie, do čias studenej vojny. Jasný námet, že studená vojna nemusela ostať studenou a mutanti v tom zohrali dôležitú rolu, je zaujímavý, ale divák to nepocíti ako by sa patrilo, čo je škoda. Okrem čiernobieleho prejavu Kennedyho a pár Sovietom tomu nič nenasvedčuje (aj obraz bol často až príliš farebný – krikľavý). To dokazuje, že film mieri do mladšej kategórie. Vyzerá to divne, keď sa parta mladých cool mutantov dívajú na ČB prejav prezidenta.

Ako sa na prequel patrí, v dialógoch sa každú druhú scénu odkazovalo, niekedy až moc úmyselne, na “ďalšie” pokračovania. Odpovedá sa na základné otázky: čo sa komu stalo a prečo, kde sa zrodila nenávisť, a ako sa spálili mosty medzi hlavnými postavami. Výzorom stále mladý ako Charles Xavier pôsobí uhladene a kultivovane, no Erik Lensherr () je tu najdospelejšia a najľudskejšia postava, ktorá si aj niečo vytrpela. Na plátne títo dvaja herci skvelo dokazujú, že sa na role pripravili, často pripomínajú svoje staršie (plešaté či vráskavé) “ja”. Sú mladí, no patria k najstarším hl. hrdinom vo filme.

Zvyšok totiž tvorí mladé herecké osadenstvo, a v tomto duchu sa nesie aj film. Aj oni riešia problémy “teenagerského” typu, a hlásajú divákovi, že by sa človek (v tomto prípade mutant) nemal hanbiť za to ako vyzerá. Súkajú síce zo seba slabšie a opozerané hlášky, či nie príliš účelový humor, ale čo ma potešilo je, že sa netlačí len na akciu a hlavne sa nevyzdvihujú Američania voči Sovietom, pretože politika je len v úzadí.

Za zmienku stoja aj digitálne efekty. Tým nie je čo vytknúť, pôsobia naozaj reálne a vôbec nevadí že všetko je v 2D. Príbeh vsádza na to, že nás ohúri známymi prvkami, ktoré už poznáme, no v ich časovom slede ešte len nastanú. Napríklad sa dozvieme, ktorý národ vyrobil helmu pre Magneta, čo znemožňuje Profesorovi X dostať sa do jeho mysle. Alebo aj to…ako profesor k vozíčku prišiel… Feelingmovies.sk

Hodnotenie: 88%

Rank (hodnotenie príspevku): - 18 +