Recenzia - Vo štvorici po opici 2

Vo štvorici po opici 2

The Hangover - part 2

Réžia: Todd Phillips
Hrajú: Zach Galifianakis, Jamie Chung, Bradley Cooper, Juliette Lewis, Ken Jeong, Justin Bartha, Ed Helms, Todd Phillips, Mamie Van Doren, Mike Tyson, Sondra Currie, Paul Giamatti, Jeffrey Tambor, Sasha Barrese
Premiéra: 05.06.2011

Vo štvorici po opici 1 a 2
Nemám rada pokračovania akýchkoľvek filmov, samozrejme česť výnimkám. Väčšinou to tak býva, že druhý diel neprekročí tieň prvého a vždy dochádza k porovnávaniu a sklamaniu.

Tento problém je aj pri filme Vo štvorici po opici 2 (Hangover 2). Ide o pokračovanie jednej z najlepších komédií z roku 2009 Vo štvorici po opici (Hangover). Úspešnosť a vysoké tržby z prvého filmu si režisér Todd Philips zopakoval v jeho pokračovaní. Vymenil scenáristov, štvoricu hercov ponechal, schému príbehu skopíroval z prvého filmu. Štvorica kamarátov sa precitne po bujarej noci s obrovskom opicou. Všetko by bolo v poriadku, keby išlo iba o hlavo-bôľ. V obidvoch filmoch sa počas noci udejú rôzne udalosti, ktoré v nasledujúci deň partia kamarátov zliepa v mozaiku. Vynárajú sa príhody, straty a problémy spojené s hľadaním strateného člena partie.

V prvom aj v druhom filme je príbeh konštruovaný podobným spôsobom. Rozdiel je len v osobách, ktoré sa hľadajú a v zmene prostredia. Bujaré Las Vegas vystriedal exotickejší a vzdialenejší Bangkok. Dougovú svadbu vystriedala Stuova, príbeh sa opakuje, poopilecká recidíva sa presúva do špinavého, upoteného a dusného Bangkoku.

Vo štvorici po opici kritici ohodnotili ako jednú z najlepších komédií vôbec. Film plný slovných a vizuálnych gagov, skvelých hercov, absurdných udalostí a rekvizít (tiger v kúpeľni) si získal mnohých divákov, ktorí sa na jeho pokračovanie naozaj tešili. Divák nemal problém uveriť všetkým tým absurdným situáciám v ktorých sa nachádzala štvorica kamarátov.

Už po prvých minútach premietania dvojky zrazu prichádza sklamanie, podobného scenára sa divák už raz zúčastnil. A to neprináša žiadny ďalší či nový vtip. Režisér chcel zopakovať úspech z prvého filmu. Tržby sa síce naplnili, ale diváci po filme odchádzali iba s malým úsmevom nad záverečnými fotografiami, ktoré boli rovnako vtipné ako v jednotke. A to bolo asi z dvojky všetko, čo si divák mohol odniesť. Hlavné sklamanie z dvojky spočíva v skopírovaní schémy z jednotky. Herci odviedli dobru prácu, ale ich komický rozmer, hlavne Alan alias Zach Galifianakis, sa vytratil. Divák má už väčší problém so stotožnením sa, niektoré vtipné chvíľky sú tlačené na pílu. Dvojke chýba spontánnosť.

Todd Philips sa vyjadril, že už pri prvom filme uvažoval o trilógií. Ak sa o rok do kín dostane tretie pokračovanie tejto komédií, dúfam, že kamaráti sa zas neprebudia s veľkou opicou, ale príbehu dodá ďalší rozmer.

Autor: ivanaivana
Hodnotenie: 77%

Rank (hodnotenie príspevku): - -19 +