Recenzia - Piráti z Karibiku 4 - V neznámych vodách

Piráti z Karibiku 4 - V neznámych vodách

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Réžia: Rob Marshall
Hrajú: Johnny Depp, Penélope Cruz, Geoffrey Rush, Ian McShane
Premiéra: 07.05.2011
Žáner: Akčná dobrudružná komédia

Kto by ich nepoznal. Brázdiacich šíre moria na palube Čiernej perly, spievajúc pirátske ódy s fľašou rumu v ruke a s Jackom Sparrowom.. pardon, kapitánom Jackom Sparrowom za kormidlom, Piráti z Karibiku sa už od roku 2003 stali jednoznačne najpopulárnejšou pirátskou ságou akú kedy uzreli filmové plátna. Mali sme tu česť s nimi odhaliť prekliatie Čiernej perly, nazrieť do Truhlice mŕtveho muža či priplaviť sa až na samý Koniec sveta. Človek by si myslel, že jedného dňa piráti odložia čižmy do skrine, pásku cez oko zavesia na vešiak a po toľkých dobrodružstvách sa konečne usadia (napríklad v Tortuge), ale oni nie, pirátska duša nepustí, more volá a tak nás karibskí moreplavci strhli už na štvrtú, vraj nie poslednú výpravu, tentoraz do Neznámych vôd.

Ak ste si zvykli na réžiu Gorea Verbinskeho, nežné krivky Natalie Portman či tváričku Orlanda Blooma, budete sklamaní. Piráti prešli dosť zásadnými zmenami, osudy Willa Turnera a Elizabeth Swannovej odsunuli a nahradili ich jedným, súvislým dejom, ktorého ústrednou postavou nie je nikto iný ako Johnny Depp, stvárňujúci jednu zo svojich životných rolí, kapitána Jacka Sparrowa. Na režisérsku stoličku zasadol Rob Marshall, hudbu ako obyčajne skomponoval božský Hans Zimmer a všetko bolo pripravené na vylodenie do vôd Karibiku.

Plavba to bola milá, hudba tradične výborná a Jack ako vždy hviezdil, ale tentokrát to nestačilo. Hlavnú príbehovú líniu tvoria preteky troch skupín moreplavcov – pirátov, Španielov a Angličanov – súperiacich o to, kto sa ako prvý dostane ku legendárnemu prameňu mladosti. Okolo toho samozrejme nastane plno komplikácií, v ktorých veľkú úlohu zohrá aj nová hlavná hrdinka, Penélope Cruz ako dcéra piráta všetkými pirátmi obávaného, Edwarda Teacha prezývaného „Blackbeard“. Na plátne sa objavia aj starí známi ako napríklad kapitán Barbarossa alebo pán Gibbs, ale mne osobne tam chýbali ‘‘ten tučný a ten s dreveným okom“, inak aj obľúbení Pintel a Ragetti, ktorých scénky patrili k najzábavnejším vo filme.

A aký teda film naozaj je? Humoru pomenej, trikov a šialene akčných scén tiež a po celý čas sa neodohrá ani jedna námorná bitka. Väčšina deja sa odohráva na súši, v jaskyniach a prítmí pralesov, súbojov taktiež ubudlo a pozornosť si film udržuje naozaj iba vďaka Johnnymu Deppovi. Jeden z hlavných záporákov Blackbeard (Ian McShane) nesiaha ani po kotníky skvelému Davey Jonesovi z dvojky, Barbarossa je už starý a ľúbostný románik medzi kazateľom a morskou pannou nestojí ani za zmienku. Filmu chýbajú väčšie zvraty, humor i veľkolepý záverečný súboj, ktorý sa stával pravidlom. Monumentálnosť prostredia nechýba, nakrúcalo sa hlavne na Havaji a exteriéry sú naozaj nádherné, ale dielo neprinesie nič nové a zakladá si jedine na Jackovi Sparowovi, Zimmerovi a značke, ktorá za dva dni stihla zarobiť 90 miliónov dolárov. Či si to tento film zaslúžil, posúďte sami, ale podľa mňa V neznámych vodách je zatiaľ najslabším článkom celej ságy.

Autor: gaaraguy12

Rank (hodnotenie príspevku): - -1 +

11.07.2011 12:33:27 Astari reagovať

...priemerný dej,veľa kecov - málo akcie...efekty,nič priekopnícke (okrem morských panien)...námet dobrý,ale nevyždímaný tak ako sme zvyknutí u Pirátov z Karibiku...rozhodne najslabší diel,snáď to s tým piatým pokračovaním nemyslia vážne !!!