Recenzia - Rýchlo zbesilo 5

Rýchlo zbesilo 5

Fast Five

Réžia: Justin Lin
Hrajú: Vin Diesel, Paul Walker, Jordana Brewster, Dwayne Johnson, Tyrese Gibson, Elsa Pataky, Gal Gadot, Ludacris, TJ Hassan, Joaquim de Almeida, Matt Schulze, Tego Caldéron, Sung Kang, Alimi Ballard, Geoff Meed
Premiéra: 05.05.2011
Žáner: Akční / Krimi / Drama / Thriller

zdroj:feelingmovies.skPiata časť legendárnej série s podtitulom Fast Five začína presne v bode , kde skončila „štvorka“. Ústredná postava Dominic Torreto ( ) je odsúdený na 25 rokov a vyzerá to tak , že sága sa smutne zakončí. Za väzenským autobusom však opäť zaburáca niekoľko sto koní Chevroleta Camaro a Torreto sa za pomoci svojej sestry Mii ( ) a priateľa a bývalého agenta Briana O`Connera ( ) dostáva na slobodu. Ako to už obvykle býva pri kultových snímkach, sequely postupne strácajú na pôvodnej atmosfére a stávajú sa len akýmsi tieňom pôvodného diela. To nie je prípad Fast and Furious. Napriek čajovej štvrtej časti režisér reštartuje sériu a my sa znova môžeme tešiť na rýchle mašiny ( Ducati, Porsche GT3, Lexus LFA etc.. ), sexi baby a poriadnu akciu v správne namixovanej forme.

Ako už bolo na začiatku naznačené , naši hrdinovia sa tento krát definitívne postavia na temnú stranu zákona. Sú najhľadanejšími zločincami a unikajú do Ria de Janeira v Brazílii. Peniaze dochádzajú a pod tlakom sa dostanú do kšefku , ktorý im má aspoň na čas zaručiť slušný život. Naoko jednoduchá krádež drahých áut sa však skomplikuje a Torreto s O`Connerom sa nechtiac stanú majiteľmi citlivých informácií o sieti najsilnejšieho muža Ria, Reyesa. Ten má okrem všetkých zločineckých aktivít v meste pod kontrolou aj políciu. Brian s Dominicom zacítia príležitosť ako to patrične využiť a posledným záťahom si vykúpiť slobodu. Dávajú dokopy partiu zloženú zo starých známych tvári. Na scénu príde Roman v podaní Tyresa Gibsona ( 2 Fast and 2 Furious ) a Han z Tokyo Drift. Chalani pripravia odvážny plán a šialená jazda ulicami Ria môže začať.

Napriek tomu, že som sa skoro nechal otráviť prvými názormi na toto pokračovanie , Fast Five ma príjemne prekvapil. Vstup do deja sa uskutočnil vo veľkom štýle a aj po následnom krátkom poklese dynamiky si film až do záverečných tituliek udržiaval šťavu, na akú sme boli zvyknutí pri prvých 2 dvoch dieloch. Veľa recenzentov vyčíta tejto ságe práve klišovitosť. Podľa mňa je fajn , keď si séria udržiava svoje nosné piliere a poznávacie znaky a zároveň stále prinesie niečo nové. Aj v zmenenom prostredí a inej zápletke sa znova stretávame so svojským a nenúteným humorom postáv , natunigovanými autami a nelegálnymi pouličnými pretekmi. Fast Five oproti „Štvorke“ obsahuje hneď niekoľko prvkov, ktoré zaručia , že sa divák nebude v kine nudiť. Za prvé ide o zrýchlenie deja a zároveň sofistikáciu zápletky. Scenár bol očividne preriedený o zbytočné filozofické kecy a skôr sa zameriava, aj keď trochu marketingovo, práve na akciu, ktorá je druhým driverom úspechu F&F . V neposlednom rade ide koncentráciu dobrých hercov , ktorí vo svojich úlohách pôsobia veľmi uveriteľne a zároveň sa vtipne dopĺňajú. Je však otázne, či obsadenie Dwayna Johnsona bol dobrým nápadom. Celkovo filmík pôsobí kompaktne a dá sa mu odpustiť aj zopár logických nezmyslov. Určite nepôjde o žiaden kultúrny zážitok ale na relax a spríjemnenie piatkového večera ho môžem iba odporučiť.

Autá , ktoré sa vo filme objavili:

• 1963 Ford Galaxy

• 1966 Ford GT40