Recenzia - Profesionálna manželka

Profesionálna manželka

Potiche

Réžia: François Ozon
Hrajú: Catherine Deneuve, Fabrice Luchini, Gérard Depardieu, Jérémie Renier, Judith Godrèche, Karin Viard, Elodie Frégé, Gautier About, Jean-Baptiste Shelmerdine, Sergi López, Noam Charlier, Martin De Myttenaere, Yannick Schmitz, Christine Desodt, Jean-Louis Leclercq, Alexandre Chaidron, Muriel Hobé Catherine Deneuve, Fabrice Luchini, Gérard Depardieu, Jérémie Renier, Judith Godrèche,...
Premiéra: 26.05.2011
Krajina: Francúzsko

zdroj:feelingmovies.sk

Ako som už spomínal je vo filmovom priemysle vyše 30 rokov a neustále prináša filmy, ktoré stoja za to. A nie sú len na jedno pozretie, keďže na tomto filme som nebol len raz ale dokonca dvakrát. François dáva do svojich filmov silnú „ženskosť“, ktorej sa na jednej strane vysmieva, na druhej ukazuje jej možné vykúpenie. A teraz doslovne vykúpil nie len ženy a potopil mužov, ale konečnými zábermi vysvetlil to, čo mnohokrát naberá na sile až tesne pred koncom života.

Píše sa rok 1977 a v mestečku Sainte-Gudule úraduje rodina Pujoleovcov. Robert Pujole ()je továrnik s dáždnikmi. Jeho hrubý prístup k zamestnancom a k rodine ho privedie až do nemocnice. Dlhodobá nesúlož so ženami je preňho zdrvujúca. Suzanne Pujole (Catherine Denevue), jeho manželka chce ukončiť svoju profesionalitu v domácnosti a počas manželovej PN-ky sa ujme rodinnej firmy po jej otcovi. Do firmy zamestná aj členov rodiny, dcéru a syna. Jej práca dlhodobo odoláva stávkam, ktoré počas manželovej prítomnosti naberali na sile. Teraz spoločnosť pracuje a snaží sa vyjsť z nepriazne zlých čísel, čo sa jej aj podarí. Druhou rovinou je neustála záletnosť jej manžela (a niekdajšia Suzannina). Ten mal hromadu mileniek, čo jeho žena akceptovala a už dlhú dobu nezdieľajú spoločnú lóžu. Ako vraví Suzanne, ona si to nadbehla predom, lebo vedel že raz bude záletný (na druhej strane Catherine Denevue je stále sexi aj na svoj vek a nabrala ešte krajšie miery ako v 8 ženách).

Film je silným príbehom vyjadrenej lásky aj po rokoch tzv. manželskej pauzy. Dá sa povedať, že filmy do istej miery boli buď náhodne alebo dobrým spôsobom na FIFFBA vyberané, lebo postupne ako som chodil na jednotlivé premietania, dostával som postupne otázku o živote v láske. A práve film Profesionálna manželka zahrňuje všetky možné podoby a spôsoby návratu do normálnej roviny. K tomu keď pripočítame herecké vystúpenie Catherine Denevue a Gérarda Depardieua tak som v opojení, aké som dlho nezažil. No nesmiem zabudnúť spomenúť ani humornú stránku filmu. Ten neustále viedol človeka do výšin a následne do hĺbok. Výšinný smiechu a hĺbky uvažovania. So scenárom a námetom sa stotožňujem úplne a ani Steven Spielberg by to neskomponoval dokopy lepšie. Film má ducha preplneného stareneckou rozvahou a múdrosťou.

Hodnotenie: 63%

Rank (hodnotenie príspevku): - -4 +