Recenzia - Sucker Punch

Sucker Punch

Sucker Punch

Réžia: Zack Snyder
Hrajú: Emily Browning, Vanessa Hudgens, Abbie Cornish, Oscar Isaac, Jena Malone
Premiéra: 25.03.2011
Žáner: akčný, fantasy, triler

Alica v krajine zázrakov so samopalmi! Takto označil režisér Zack Snyder svoj najnovší počin, akčný fantasy triler Sucker Punch. Už z úvodných záberov vám je jasné, že o rozprávku určite nejde, drsnými scénami ani krvou sa nešetrí a ak ste náhodou plánovali na tento film zobrať svoje deti, rýchlo na to zabudnite. Krehko vyzerajúce nežné hlavné protagonistky možno vyzerajú ako chodiaci anjeli, ale Sucker Punch je temný, akčný a drastický.

Pán režisér, od ktorého sme už mohli zhliadnuť také tituly ako 300, Watchmen či horor Úsvit mŕtvych sa vracia na plátna s mixom počítačovej hry, komixovej vizáže a dievčatami, ktoré rozbúchajú srdce aj tomu najchladnejšiemu z nás. Snyder nie je zlý, mne osobne sa Bitka pri Termopylách veľmi páčila, a, koniec koncov to on je tvorcom legendárnej hlášky „This is Sparta!!!“, ale určite sa nemôže merať s velikánmi tohto štýlu ako napríklad Frank Miller či Quentin Tarantino. Hlavne vďaka zaujímavému traileru a mužským génom som sa však na tento počin tešil viac ako puberťák na chvíľku súkromia, o to väčšie bolo bohužiaľ aj moje sklamanie.

Dej filmu sa odohráva v blázinci, kam hlavnú hrdinku Baby Doll (Emily Browning) odnesie jej despotický otčim po tom, ako ho v záchvate zlosti takmer zastrelila snažiac sa ochrániť svoju mladšiu sestru pred pohlavným zneužitím. Baby, na ktorej majú o pár dní vykonať lobotómiu hľadá úkryt vo svete fantázie a podobne ako v Inception prechádza rôznymi úrovňami šialene akčných snov. Trojmetroví samuraji, steampunkoví zombie nacisti či oheň chrliaci draci, to všetko a oveľa viac zažijete ak sa k Baby na jej cestách podvedomím pridáte.

Priznám sa, prvé minúty ma zarazili do kresla a nedokázal som od tej zmesi akcie, šialenosti a zbesilého tempa odtrhnúť oči. Po chvíli som sa ale prebral a čím hlbšie hlavná hrdinka upadala do svojich predstáv, tým viac som sa ja prestával baviť. Emily Browning spolu s kolegyňami sú sexi, o tom nie je pochýb ale myslím si že fázu, v ktorej mi ku pocitu z dobrého filmu stačili premejkapované stroho oblečené slečny, mám za sebou. Obrovský potenciál tohto diela Snyder trestuhodne redukuje a výsledná verzia vyzerá ako dejové porno pre teenagerov s večne napnutými trenkami. Efektné spomalené zábery sa behom desiatich minút zunujú, pohľadov do kamery a efektných akrobatických skokov je príliš veľa na to, aby niektorý z nich vynikol a príbeh iba supluje lepidlo, ktoré drží jednotlivé akčné levely pokope.

POZRI FILM ONLINE BEZPLATNE

Herci, alebo v tomto prípade takmer výlučne herečky robia, čo môžu, bohužiaľ ani tona mejkapu z nich nedokáže urobiť dôveryhodné zabijácke krásky, z ktorých by človeku stúpol adrenalín. Emily Browning, Vanessa Hudgens či mne osobne imponujúca krátkovlasá Jena Malone, všetky v korzetoch a krátkych sukniach by mali stačiť na zaistenie dokonalej diváckej pozornosti aspoň u mužskej časti publika, ale po polovici filmu už nedokážu ani ich vnady prekonať primitívnosť a ťažkopádnosť sálajúcu z plátna.

Film nedávajúci zmysel, tempo zbesilé, ale nadbytok spomalených záberov, levely ako vystrihnuté z videohier a hudba, ktorá aspoň trochu zachraňuje hodnotenie tohto snímku, to je v kocke všetko čo môžete od Sucker Punch čakať. Ak ste štrnásťročný puberťák a máte dostatok náhradných slipov, je pre vás tento film ako stvorený. Ak tak ako ja čakáte od filmu myšlienku či posolstvo, alebo aspoň kvalitnú zábavu na odreagovanie sa, odporúčam pustiť si niečo iné.

Autor: gaaraguy12
Hodnotenie: 59%

Rank (hodnotenie príspevku): - 19 +