Recenzia - Zdrojový kód (2011)

Zdrojový kód (2011)

Source Code

Réžia: Duncan Jones
Hrajú: Jake Gyllenhaal, Vera Farmiga, Michelle Monaghan, Jeffrey Wright, Russell Peters
Premiéra: 07.04.2011
Žáner: Akčný / Sci-Fi / Thriller

Aj tento rok bude poznačený úžasným filmovým sci-fi začiatkom (aj keď je už mesiac apríl). Zdrojový kód sa dosť rýchlo priblížil k Počiatku. Má niekoľko podobných rovín, ktoré stále objavujete, má vypovedaný záver, ale ten je trochu zvláštny. Aj sa pri ňom zamyslíte a budete spätne hľadať odpovede, ktorý svet žijete.

POZRI FILM ONLINE

je syn hudobníka Davida Bowieho. Na svojom konte má v tejto chvíli tri filmy, z toho jeden krátkometrážny. Ale všetky presahujú hranice bežného filmu. Možno by som povedal, že to čo nedokázal Christopher Nolan vo svojom filme celkom dotiahnuť do posledných detailov, tak tentoraz sa to myslím že podarilo omnoho viac priblížiť „možnej“ realite. Nekončíte film točiacim sa talizmanom, ale tým, čo si celý čas vo filme neuvedomíte, že to vidíte, aj keď to nevidíte :D

Kapitán Colter Stevens () sa z ničoho nič prebudí vo vlaku idúceho do Chicaga. Nespoznáva osobu, ktorá sedí oproti nemu, nechápe ako sa tam dostal, nevie čo sa stalo s jeho jednotkou … je odsúdený na vyčkávanie a bolesť. O 8 minút sa ocitá v železnej skrini, pripútaný ku kreslu. Na obrazovke sa objaví Collen Goodwinová (), ktorá sa snaží s ním naviazať kontakt. Začínajú oživovanie pamäte a snahy zistiť, či je pri vedomí a či si pamätá informácie, ktoré mu boli do pamäte uložené. Následne nastupujú otázky, čo sa vo vlaku smerujúcom stalo a kde bola schovaná nálož, ktorá počas jazdy vybuchla. Jeho úlohou je tu nálož nájsť a zistiť, kto ju tam dal. V tomto bode by som si aj ja povedal…veď čo na tom môže byť také zaujímavé. Zaujímavé na filme je to, z akého hľadiska vystupujú jednotlivé postavy. Čo sa deje a čo máme očakávať. A bum. Je tu ďalších osem minút a kapitána sa opäť ocitá oproti Christine () a opäť zomiera po výbuchu nálože vo vlaku.

Zdrojový kód nie je len samotné sci-fi. Myslím, že toľko romantiky som vo filme už dávno nevidel. A ani tak sofistikovaný koniec, kedy sa kamera zastane a pohľad na vysmiate tváre ľudí je miestami až zdesujúci, lebo nik nevie čo sa stane. Zastal čas a tu končí príbeh, tu končia nie len sny a spomienky, ale aj zdrojový kód. Bude pokračovať, alebo sa nájde iný vojak, ktorý podstúpi tento experiment?zdroj:feelingmovies.sk

Hodnotenie: 81%

Rank (hodnotenie príspevku): - -11 +