Recenzia - Rituál (2011)

Rituál (2011)

The Rite

Réžia: Mikael Håfström
Hrajú: Anthony Hopkins, Colin O'Donoghue, Alice Braga, Ciarán Hinds, Toby Jones, Rutger Hauer, Marta Gastini, Maria Grazia Cucinotta, Chris Marquette, Torrey DeVitto
Premiéra: 03.03.2011
Žáner: Dráma / Thriller / Horor

Satan a ďalší pekelníci sa za posledné dva roky stali ústrednými postavami hneď niekoľkých titulov. Spomenúť môžeme komerčné nie práve úspešný Drag me to hell prípadne nedávno uvedený The Devil, čoby výťahový thriller.

V prípade Rituálu však nejde o nič polovičaté , európsky režisér Michael Hafstrom ( izba 1408 ) nám servíruje kompaktný hororový prípadne mysteriózny kúsok s vyváženým a kvalitným obsadením. Dobre napísaný scenár prináša nový druh filmového hrdinu. Temnou atmosférou nasiaknutý dej pomaličky graduje, diablovi služobníci sa prostredníctvom ľudských duší dostávajú medzi nás…

V roku 2009 Vatikán eviduje rekordný počet tzv. „posadnutí“. Ľudia bez zjavnej vedecky objasniteľnej príčiny vidia budúcnosť, hovoria cudzím hlasom veci , ktoré im do úst vkladá niekto iný, vykrúcajú končatiny do nezvyčajných polôh a robia iné chuťovky ako vracanie a pľutie ( to síce robím občas aj ja ). Zbor kardinálov hľadá špeciálne školených kňazov , exorcistov, ktorí budú schopní čeliť narastajúcim prípadom rôznych čertovín. Jedným z nich je aj Michael Kovak ( Colin O´Donogue) , študent posledného ročníka teológie, ktorý pochádza z pobožnej rodiny majiteľa pohrebného ústavu ( ). Michaelovi však chýba jeden veľký predpoklad k tomu, aby natiahol kňažský mundúr. Nie je si istý, či vôbec verí v boha… Naskytne sa mu šanca zúčastniť sa spomínaného seminára. Po niekoľkých stretnutiach s neortodoxným kňazom a „vymetačom“ otcom Lucasom ( skvelý Athony Hopkins ) sa z mladého kňaza pomaly vytráca skepsa. Michael sa dostáva do kontaktu s podivnými prípadmi , ktoré sa spočiatku snaží logicky vysvetliť, ale tajomné nočné mory sa začnú objavovať aj v jeho podvedomí. Hlavná message tohto príbehu je „ Ak existuje diabol , je aj boh“.

Režisér nasadil hneď niekoľko silných kariet ako vynikajúce obsadenie a prepracovaná dejová línia podporená flashbackmi. K tomu dokonalé využitie prostredia Ríma predurčujú Rituál na umiestnenie v lepšej polovici tohtoročných titulov. Viacero efektných a pritom jednoduchých mysterióznych prvkov dávajú príbehu správny vypätý nádych . Napriek tomu by filmu nezaškodilo vo väčšej miere využiť „strach z nepoznaného“ ako to bolo v prípade Paranormal Activity. Časom sa stáva dej mierne čitateľný, párkrát som sa pristihol , že sa nudím. Rituál síce nie je najväčšia pekelica, ale originalita a kvalitná práca by sa oceniť mala.

zdroj:feelingmovies.sk

Hodnotenie: 66%

Rank (hodnotenie príspevku): - -31 +