Submarino (2010) recenzia

Submarino (2010)

Réžia: Thomas Vinterberg
Hrajú: Jakob Cedergren, Peter Plaugborg, Patricia Schumann
Premiéra: 17.03.2011
Krajina: Dánsko / Švédsko

feelingmovies.sk
u severanov nie je neznámy. Natočil už niekoľko filmov a po trochu malej pauze sa pustil do silnej pocitovej drámy z prostredia ulice súčasnosti. Film je zasadený do najdramatickejších podmienok jednej rodiny. Matka je neustále opitá a o svoje dve deti sa nestará. Keď sa narodí ďalšie dieťa, nemá sa kto oň postarať. Tak sa tejto možnosti ujmu jeho bratia Nick a jeho mladší brat. Po jednej hádke s matkou sa chalani opijú, a počas tohto ich excesu zomiera ich brat. Nick sa s tým nevie zmieriť a aj po rokoch sa mu navracajú spomienky v ten osudný deň. Bol nejaké obdobie vo väzení a konečne sa dostal na slobodu. Dochádza ďalšia dobrá správa, že jeho matka umrela. A zároveň sa stali dedičmi. Tieto peniaze necháva mladšiemu bratovi, lebo má syna Martina a vychováva ho sám po tom ako zomrela jeho matka. Bola drogovo závislá a či zomrela na následky drog nie je nikomu známe, môžeme si to len domyslieť.

Aké silné následky zanechá zlý krok v živote? Podľa výpovede filmu veľmi veľké. Až tak, že je človek schopný spáchať hrozné činy, ale jeden z nich sa neodpúšťa. Brat dostal možnosť začať nový život, ale nemá dostatok odvahy a sily postaviť sa zoči-voči „debilnému“ systému. Aj keď je jeho syn pre neho všetkým, jeho pocit a túžby sú veľakrát omnoho väčšie. Sny sa nebudujú na ľahkom získaní peňazí, ale na dlhodobom uvažovaní. Je otázne ako sa k celej situácii stavia Nick. Ten po návrate z väzenia zažíva šok za šokom. Má v sebe niečo, čo väčšina ľudí nenosí ani v objeme plienok. Má v sebe dušu. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá. Krásny obraz je práve na konci filmu, kedy sedia spolu Martin a Nick v kostole. Na jednej strane slabosť, na druhej obrovská sila ísť ďalej aspoň kvôli tomu málu čo im ostalo.

Film je dejovo poprehadzovaný, čo si uvedomíte až na konci. Veľa záberov a situácii sa vám naraz začnú spájať a vy dokážete pospájať príbeh do uzavretého celku. Vtedy si uvedomíte aký náhodný a vrtký je život. Kamerovo film obstojí všetko. Filmárske zábery, presných jasností, bez rušivých vplyvov. Geniálne herecké vystúpenie mladého Martina (ktorý môže mať tak okolo 7-8 rokov) a prešpikovaný scenár, z ktorého budete ozaj očarený. Je dosť možné, že na konci filmu vám budú tiecť slzy. Tento film je hodný na pekné nedeľné trávenie podvečera.
zdroj:feelingmovies.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - -16 +