Recenzia - Diabol

Diabol

Devil

Réžia: John Erick Dowdle
Hrajú: Chris Messina, Logan Marshall-Green, Jenny O\'Hara, Bojana Novakovic, Bokeem Woodbine, Geoffrey Arend, Jacob Vargas, Matt Craven, Caroline Dhavernas
Premiéra: 08.11.2010
Žáner: Thriller\\Horror

...kvalitný thriller napumpovaný dávkou napätia,mrazenia na chrbte,dusivou atmosférou a jemne podladenou \"doomovou\" hudbou ..tak taký dojem som mal po zhliadnutí snímku pod názvom Devil...nápad vzišiel zo Shyamalanovej hlavy (Posledný vládca vetra,Znamenia,Šiesty zmysel)...ale k príbehu a k samotnému deju...po skvelom prológu a titulkoch,ktoré objasňujú ako vlastne prichádza Diabol na náš svet,sa dostávame do jednoho mrakodrapu,kde sa stane samovražda a to je zárodkom príchodu onoho temného zla...skupinka piatich ľudí čisto náhodne uviazne vo výťahu už spomínaného mrakodrapu...všetko sa zdá byť bezproblémové,vzhľadom na situáciu,až kým sa nezačnú diať zvláštne ba priam čudné veci...všetko sa odohráva pod dohľadom kamery bezpečnostnej služby...výťah,ale ovláda už niečo iné..niečo mimo nás...tak na pomoc prichádza polícia a detektív,ktorý sa snaží objasniť záhadnú samovraždu a samozrejme pomôcť nič netušiacim obetiam zla...skupinka ľudí však nie sú len tak obyčajní ľudia... sú to zlodeji,klamári,vrahovia a násilníci...niekto však nezapadá,uhádnete kto to je.. ?? ..atmosféra vnútri oceľovej klietky začína byť neznesiteľná a vytvára sa priestor pre paranoiu...začínajú jeden po druhom umierať veľmi bizardnými spôsobmi...nikto neverí nikomu...pomoci sa im nedostáva... vždy keď sa vo výťahu zhaslo,niekto zomrel...už ostali len dvaja...a svetlo začína slabnúť...čo dodať na záver.. ??? ... nechajte sa prekvapiť.Iba dodám,nečakajte žiadne nebetyčné vyvrcholenie(pozn. nebolo myslené ako sexuálna narážka)skôr by som to považoval za zaujímavé,komfortné,miestami hororové B-čko,ktoré však nezaostáva za svojím žánrom,skôr naopak...bola tam cítiť Shyamalanova ruka ako jemné pošteklenie,ale chýbal mu ten konečný dotyk(opäť nebolo myslené ako sexuálna narážka)...u mňa po dlhej dobe zaujímavé a neobkúkane bez ohľadu na názov,ktorý je zavádzajúci z určitých dôvodov,ktoré pochopíte až keď si to pozriete...vskutku lahôdka pred spaním... : ) ... doporučujem 6-mi prstami !!!

Hodnotenie: 65%

Rank (hodnotenie príspevku): - 87 +