Recenzia - Rango

Rango

Rango

Réžia: Gore Verbinski
Hrajú: Johnny Depp, Isla Fisher, Abigail Breslin, Ned Beatty, Alfred Molina, Bill Nighy, Stephen Root, Harry Dean Stanton, Timothy Olyphant, Ray Winstone, Ian Abercrombie, Gil Birmingham, Claudia Black, Blake Clark, Patrika Darbo, Beth Grant, Ryan Hurst, Vincent Kartheiser, Lew Temple, Alanna Ubach, Gore Verbinski, Kym WhitleyJohnny Depp, Isla Fisher, Abigail Breslin, Ned Beatty, Alfred Molina, Bill Nighy, Stephen Root, Harry Dean Stanton....
Premiéra: 10.03.2011
Žáner: Animovaný / Akční / Dobrodružný

Zdroj:feelingmovies.sk

Napodiv som sa tešil na Ranga. Z ukážky to vyzeralo, že to bude ďalší skvelý animák, ktorý rozprúdi v cievach krv. A strašne som dúfal, že bude konečne originál. Smola! Opäť dabing. A tak si Johnnyho Deepa veľmi neužijete. Práve on bol pre mňa lákadlom, ako zvládol túto úlohu. Možno časom zistím že skvele (keďže slovenský dabing nemusím, odkedy pokazili pár filmov).

POZRITE SI FILM ONLINE

Čo je Rango vlastne zač? Chameleón, ktorý sa cestou ocitá uprostred púšte. Starý pásavec mu ukáže cestu, kde nájde mesto, a hrdina sa tam vyberie. Jeho popletenosť, nešikovnosť a chvastúnstvo urobí z „herca“ hrdinu a šerifa divokého západu :D ľudia veria, že zachráni ich mesto nie len pred zlými votrelcami, ale aj pred hlavnou ničotou, ktorou je … strata vody. Obyvatelia mesta sú beznádejný a nevedia čo sa deje. Vody niet a Rango musí ukázať, v čom je jeho sila … všetko pokašlať :D :D

Nemôžem povedať, že som sa na príbehu a niektorých gestách, či rozhovoroch a vtipkoch nepobavil, ale miestami mi to prišlo, že sa zasmejem a aspoň nebude stáť reč. Na druhej strane, niektoré hlody a kopírovanie divokého západu ako ho poznáme z filmov napr.: Sedem statočných, či filmy so Spencerom a Hillom, bolo veľmi trefné. Dosť ironicky a satiricky vyzneli niektoré pasáže a je dosť pravdepodobné, že pochádzajú práve z niektorých týchto filmov :D . Ale keď sa ozaj zamyslím a mal by som teraz povedať, čo mi utkvelo v pamäti, bola asi myšlienka animáku a časť bitky o vodu. Myšlienka preto, lebo nechávala taký jemný podtón normálneho ľudského chovania a správania sa. Trochu komicky vyznel záver keď štrkáč sa stáva akoby veľavýznamný kovboj :D A na druhej strane, tých čo z rozprávok považujeme za držiteľov pravdy a spravodlivosti, jemnosti a čistoty sa vykľujú dobrí hajzlíci .

Ale vrátim sa k tomu, že sa dlhodobo prezentoval animák ako veľmi skvelá komédia. No pre mňa určite nebola. Pokec o tom, že je to zatiaľ najlepšia animovaná rozprávka od čias Ratatouille a neviem čo … je trochu scestná. Je to len normálna oddychovka, pri ktorej nemusíte vôbec rozmýšľať a aj tak viete čo sa deje a čo sa stane. Myslím si, že Gore chcel tomu dať niečo iné ešte, ale trochu sa mu to nepodarilo. No že je to vytretý chameleón, to je v pohode. Že urobili peknú grafiku zvierat – super, že je tam geniálne urobená hudba, pospájaná, prelínaná, akčná presne v tých miestach, ktorých má byť (štyri sovy čo sa tvária na mučačos, tie sú fakt super) je obdivuhodné. Ale po rozprávke si poviete … no a teraz čo? A budete mať možno pocit, že teraz to príde. Ale po akčnej scéne s potkanmi, sa to navracia k pôvodnej verzii. Príbehu. Možno že Gore chcel upozorniť na nedostatok vody v niektorých krajinách a ukázať na nás prstom, že ju plytváme.feelingmovies.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - 107 +