Recenzia - The Runaways

The Runaways

The Runaways

Réžia: Floria Sigismondi
Hrajú: Kristen Stewart, Dakota Fanning, Scout Taylor-Compton, Alia Shawkat, Tatum O\'Neal, Johnny Lewis, Michael Shannon, Brett Cullen, Stella Maeve, Riley Keough, Hannah Marks, Adam Silver, Daniel D. Lee, Darrian Smith, Shammy Dee
Premiéra: 21.10.2010
Žáner: Hudobný\\Životopisný

... tak ako predošlé životopisné tituly \" Hendrix,The Doors \" tak aj Runaways ponúklo bohatý prierez kariérou mladučkých hudobníčok 70-rokov,ktoré v krátkom období svojho hudobného života urobili veľkú tučnú dieru vo svete... ale k príbehu... keďže sa jedná o životopisný film,tak dej sa točí okolo vzniku kapely The Runaways,ktorej členkami boli..Joan Jett (Kristen Stewart),Cherie Currie(Dakota Fanning),Sandy West(Stella Maeve),Lita Ford(Scout Taylor-Compton)a Jackie Fox... všetko začína v hlave mladej teenagerky Joan Jett,ktorá premýšľa nad založením čisto dievčenskej rockovej kapely,s gitarou v ruke je prakticky neodlúčiteľná... a tak jednoho večera pred miestnym podnikom osloví hudobného producenta Kima Fowleyho(Michael Shannon),ktorému sa založenie dievčenskej kapely páči a tak dá dohromady Joan so Sandy West,ktorá hrá na bicie... a tak sa to všetko začína.. spočiatku hrajú iba ony dve v jednom zapadlom karavane,neskôr sa k nim pridajú aj ďalšie \"parťačky\",chýba im však speváčka a tak Kim Fowley obráža lokály a hľadá nejaké mladé slečny na konkurz... až narazí na Cherie Currie,tá sa dostaví na skúšku...zo začiatku jej to moc nejde,ale s malou pomocou Kima,sa dostaví výsledný efekt... ich prvý hit \"Cherrie Bomb\" sa dostane až za more do ďalekého Japonska,kam sa mladé teenagerky presúvajú... a tak sa začína kolotoč 5-tich mladých talentovaných hudobne nadaných dievčat s cieľom dobyť svet...Ako jeden z mála autobiografických snímkov je práve tento zaujímavý svojou povahou a necenzúrovanosťou... mladé 15 až 16-ročné baby,ktoré sa neskutočne vryli do pamäte onoho magického obdobia \'70 rokov,kedy sa rocková hudba ešte chladila na vonkajšom parapete,ukázali,že aj ženy vedia byť rovnako priebojné ako mužské osadenstvo v hudbe... na záver dodám,že snímok je plný osobných zvratov a rozporov v kapele,drogovej závislosti,rýchleho dospievania a adaptácie na krutý svet,toho málo pozitívneho z ktorého nakoniec nič dobré nevzíde... kapela sa po kratučkom pôsobení rozpadá po strate svojej speváčky,ktorá opúšťa svoje dievčatá z príliš nadmerného tlaku a užívania drog... dej je pútavý,drsný,chvíľami melodramatický,kontroverzný a plný násilia,sexu a drog tak ako sme na to zvyknutí... a hlavne nám predvádza skvelý vzostup a pád jednej dievčenskej kapely,ktorá rozbila okovy mužskej dominantnosti... doporučujem všetkými 8-mimi prstami.. !!!

Rank (hodnotenie príspevku): - -69 +