Recenzia - Američan

The American

Réžia: Anton Corbijn
Hrajú: George Clooney, Bruce Altman, Thekla Reuten, Paolo Bonacelli, Violante Placido, Filippo Timi, Irina Björklund, Samuli Vauramo, Björn Granath
Premiéra: 03.02.2011
Žáner: Krimi / Dráma

Prebraté z feelingmovies.sk
Prax už v mnohých prípadoch ukázala ,že úspešnému filmu ani zďaleka nestačia pekné obrázky doladené citlivým soundtrackom. Snímka o ktorej bude teraz reč je klasickým príkladom scenáristicky brakového diela. Na Američanovi nie je dotiahnutý snáď ani jeden podstatný kinematografický element.
Celý príbeh sa opiera o starnúceho najomného vraha Jacka stvárnenom Georgeom Clooneym. To pre koho pracuje a na ktorej strane vlastne stojí sa už nedozvedáme. Do deja vstupujeme nepodareným pokusom o zavraždenie Jacka v studenom Švédsku , pri ktorom okrem útočníkov umiera aj Jackova priateľka. Paradoxne olovo jej do hlavy nasypal práve Clooney, z dôvodu ,že vedela toho až príliš veľa. Morálne dilemy výriace v hlave hlavného hrdinu vedú k jeho rozhodnutiu ukončiť kariéru. Presúva sa do malej talianskej dedinky , kde ma splniť svoju poslednú úlohu. Na oko jednoduchá akcia má však háčik a ukazuje sa, že zo smrtiaceho businessu sa nedá len tak jednoducho vystúpiť.
Ako už bolo naznačené, postaviť film na jednej známej tvári a kvantá pekných, ale nezmyselných záberov súčasnému náročnému divákovi určite nestačia. Clooney sa do roly samotárskeho vraha vynikajúco hodil a jeho „herectvo“ bolo ako zvyčajne veľmi citeľné. Ale keď sa ani svetoznámy herec nemá o čo oprieť, výsledok je nakoniec žalostný. Režisérom tejto snímky je málo populárny Anton Corbijn, ktorý film poňal skôr z umelecky ako príbehovo. Vzhľadom na žáner sú nám však v konečnom dôsledku naservírované 2 hodiny neuveriteľnej nudy.
Film ONLINE
Stiahni FILM
Dej nemá absolútne žiaden spád , samotná zápletka je taktiež mimoriadne plytká.Vačšinu času sledujeme buď obrazy talianskeho vidieka alebo večne dumajúceho, cvičiaceho, montujúceho a spiaceho Cloonyho. V priebehu sa objavuje viacero menších postavičiek stvárnených neznámymi a mnohých prípadoch netalentovanými európskymi hercami. Stretávame sa s automechanikom, kňazom a prostitútkou. Hlbavé rozhovory, ktoré postavy spolu vedú po tom ako sa pred 5 minútami spoznali pôsobia trápne a nelogicky. Vo filme sa dokopy lepí veľa vzájomne nesúviacich scén, v mnohých prípadoch sú len slabou výplňou prázdneho scenára. Iba pre účely tejto recenzie som sa z kina neporúčal pred záverečnými titulkami . Stalo by sa to druhý krát v mojom živote. Prvý film , ktorý som týmto spôsobom poctil bol Ženy v pokušení ( 2010 ). Ostáva len dúfať , že Clooney si bude v budúcnosti lepšie vyberať úlohy.feelingmovies.sk

Hodnotenie: 62%

Rank (hodnotenie príspevku): - 99 +