Recenzia - Správcovia osudu

The Adjustment Bureau

Réžia: George Nolfi
Hrajú: Matt Damon, Emily Blunt, Anthony Mackie, Shohreh Aghdashloo, Michael Kelly, Daniel Dae Kim, John Slattery, Lauren Hodges, Terence Stamp, Dan Marshall, George Aloi
Premiéra: 03.03.2011
Žáner: Romantický / Sci-FiGeorge Nolfi

Zdroj: feelingmovies.sk
George Nofli, scenárista filmov o Jasonovi Bourneovi, sa rozhodol zrežírovať poviedku Philipa K. Dicka s názvom “Adjustment Team”. Do hlavnej úlohy vybral, zrejme po skúsenostiach s Bourneom, Matta Damona, človeka, ktorý bude opäť utekať proti vôli svojho osudu.

Nádejný vrcholový politik David Norris () stretáva na pánskych záchodoch neznámu ženu, tanečnicu Elise (), do ktorej sa ihneď zamiluje. Túto známosť mu však nasilu vyhovoria a prekazia páni v klobúkoch, ktorí sa nazývajú správcovia. Vysvetlia mu, že má šancu stať sa dokonca prezidentom, no práve láska k Elise by tento jeho naplánovaný osud mohla prekaziť. NÁHODOU však David cestou autobusom opäť stretáva Elise a zamotá správcom hlavu. Tak nastupuje vyššia šarža, PÁN správca osudu Thompson (), ktorý pritvrdí a znovu prekazí ich vzťah. Prejdú dva roky a zase…

V celom filme ide o to, že chce (a to rovnako silno, aj keď ju dlhé roky nevidel), no tvorca plánu, najvyšší Predseda je proti tomu. Nejde o sci-fi, ale o trochu umelú fantasy romancu, kde si tú svoju musíte vybojovať. Stačí nasadiť čarovný klobúk a prechádzať dvermi, ale nie z miestnosti do miestnosti, no rovno z miesta A na miesto B. Bohužiaľ neuveril som hlavným postavám, na ktorom stojí tento príbeh. Režisér sa nám totiž nesnaží vysvetľovať podstatu plánov Predsedu (aj jeho identitu si každý vysvetlí po svojom), ale zameriava sa práve na kongresmana a tanečnicu. Našťastie nejde o efektovú zlátaninu, ktorá z toho mohla pokojne byť, takto je to len o bežiacom páre, ktorý sa má rád, no ich nemá rád niekto hore. Prechádzame tu rôznymi žánrami, ale žiadnym poriadne, ba môžem povedať ne-uveriteľne. Raz sa snaží byť film vážny, potom vtipný, zrazu pridá na nadsádzke aby to zakončil nejakým amerikanizmom, či romantickým pokusom. To platí aj pre spomínané scifi-nescifi. Film tak len plynie, raz pomaly, raz rýchlejšie a to je všetko.

feelingmovies.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - -21 +

16.07.2011 22:40:21 Astari reagovať

...Po dlhej dobe film pri ktorom som netušil zámer a ktorý ma neustále prekvapoval a dychtivo som čakal,čo bude nasledovať ďalej.Herecké obsadenie padlo veľmi vhod,najmä Emily Blunt,trochu mi to pripomenulo Lyncha a tak trochu Vanilkové Nebo...neskutočná sci-fi podívaná,impozantný námet,...čo vlastne vskutku dokáže abstrakcia slobodnej vôle ?!...Snáď prvý film,ktorý ma absolútne odzbrojil a rozhodil!! DOPORUČUJEM všetkými 10-mi prstami !!!