Recenzia - The Fighter

The Fighter

Réžia: David O. Russell
Hrajú: Mark Wahlberg, Christian Bale, Amy Adams, Melissa Leo, Jack McGee, Americo Presciutti, Jeffrey Corazzini, Dan Marshall
Premiéra: 24.02.2011
Žáner: Dráma / Športový / Životopisný

Zdroj:Prebraté z feelingmovies.sk

Fighter je úplne obyčajná story, ktorá predsa len niečo v sebe nosí ako svoje. Ako sa to vraví, proti chuti, žiaden dišputát? Tak potom na tejto solenej polievočke si pochutia aj vegetariáni, ktorých by mohla vyľakať krv boxerskej látky, ktorá až tak nieje o pästiach. Dalo by sa vravieť skôr o znášaní úderov a viac muziky za menej dolárov. Alebo ktosi si ešte rád pridáva korenie, teraz sa aj akosi zaobíde.

POZRI FILM ONLINE

Tohtoroční adepti na „kone roka“ natočili zrnitú boxerskú drámu bez hlbších úvah, avšak so správnym kormidlovaním kalnými vodami.
Fighter (podľa skutočného príbehu, niečo sa v scenári pre príťažlivosť pomenilo) je preto obyčajný, lebo neponúka nič, čo som nevidel, neskúša nič nové a vie upútať aj na dlhšie, ako by som si mohol myslieť. Má na to pár dobrých žolíkov, ktorí ťažia zo strašného stereotypu, ale divák sa vie radovať, keď sa tomuto „Rockymu“ konečne niečo vydarí a tešia sa skoro všetci, až kým sa netešia naozaj všetci a potom sa tešíme ešte trošku viac a pohromade.
sa od istého vysvetliteľného bodu javí v hereckej brandži ako sympaťák, i keď má na konte nie najsprávnejšie povahy svojich charakterov. Teraz je z neho chlap (Micky), ktorý má poriadnu ranu a vie sa zachovať, ak niečo vyžaduje situácia. Snaží sa viac boxovať, aby si poriešil rodinné a sociálne veci. Najlepším trénerom je mu starší brat (ten bol vraj v skutočnosti mladší), ktorého hrá a na túto vedľ. úlohu budú viacerí čakať ako dopadne. Zahral si feťáka, ktorý pred pár rokmi boxoval v ospevovanom zápase proti Sugar Rayovi, v obidvoch prípadoch ide o Walterovu váhu (najnižšia, ale za to veľmi atraktívna kategória boxu do 75 kg). Brat Dicky zabúda často na tréningy, alebo mešká, matka ( – tej som uveril najviac) mu robí manažérku a celé je to na úrovni roztopašného dievčatka, ktoré si už dopredu predstavuje, za čo peniaze spláchne dolu kanálom. Micky si nájde dievča ( – tiež bravo !), ktoré mu chce naozaj dobre a začne sa pomalé vyhrabávanie, ktoré sa ešte trochu zamotá a koniec ako ho poznáme.

Vo filme sa dáva dôraz na sociálno-rodinnú stránku, je tu mnoho silnejších výmien názorov a pri zápasoch (dokopy 3 zápasy) je kamera strihnutá s televíznym vysielaním, takže máme feeling ako pri priamom prenose zo zápasu. Padol aj menší počet stimulujúcich známych piesní v soundtracku a Baleova obmena je naozaj nová. Film však ostáva v diaľke za tým, čo by bolo, ak by bolo. Všetci chceli niečo ako Zúriaci býk 21.storočia, ale tam sa jednoducho ukáže diametrálne odlišná stratégia charakteru filmu. Producenti tak natočili dostatočne živý film a možno tak zapálili malý plamienok v nejakej hlave, ktorá za nejaký čas príde s ďalším príbehom ďalšieho boxera, ktorý nám povie viac. The Fighter je perfektným modelom na filmový priemer.

feelingmovies.sk

Hodnotenie: 79%

Rank (hodnotenie príspevku): - -11 +