Recenzia - Terminator Salvation

Terminator Salvation

Terminator Salvation

Réžia: McG
Hrajú: Christian Bale, Anton Yelchin, Moon Bloodgood, Sam Worthington, Common, Bryce Dallas Howard, Helena Bonham Carter, Roland Kickinger, Jane Alexander, Michael Ironside, Stan Winston, Terry Crews, Jadagrace , Ivan G'Vera, Emerson Brooks
Premiéra: 30.11.2009
Krajina: USA / Nemecko / Velká Británia, 2009, 115 min
Žáner: Akčný / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

Tak po šiestich rokoch sme sa dočkali ďalšieho pokračovania filmu, po prvýkrát bez Arnolda Schwarzeneggera. Ten sa síce na chvíľu v jednej scéne objaví, ale samozrejme ide len o jeho počítačom vytvoreného dvojníka. Vidieť, že na filme pracovali úplne iní tvorcovia ako na predchádzajúcich častiach. Johna Connora hrá už tretí predstaviteľ v poradí, Christian Bale, ktorý je asi najväčšou ,,hviezdou“ filmu. Ostatné postavy hrajú pomerne neznámi herci. Dosť veľkou neznámou je pre mňa režisér ukrývajúci sa za pseudonym McG.
Film sa odohráva v roku 2018 kedy už hnutie odporu vedené Johnom Connorom bojuje proti strojom vytvoreným SkyNetom. Otázka, ktorá sa derie na povrch znie, či tento film obstojí v porovnaní s predchádzajúcimi časťami. Spočiatku má divák v tom, čo sa deje trochu chaos, ale v priebehu filmu sa to uprace. Film je podobne ako prvé tri filmy plný akcie a nenudí.Je však dosť ponurý, žiadne srandičky v ńom nehľadajte. Je to trochu na škodu veci, pretože tak film budí dojem že sa berie príliš vážne. Najväčším mínusom podľa mňa je záver, ktorý dej vlastne nijako neposúva dopredu, film skončí vlastne tam, kde začal – počas vojny.
Niektorí si zrejme film nepozrú už len kvôli tomu že v ňom nehrá Arnold. Ale myslím, že film určite nikomu neublíži a aj napriek horeuvedeným výtkam nepovažujem ho za zlý. Samozrejme nikto nečakal, že bude kvalitatívne siahať na dvojku, ale mohlo to dopadnúť aj omnoho horšie.

Autor: havran25
Hodnotenie: 61%

Rank (hodnotenie príspevku): - 1 +

01.09.2010 21:27:56 brutus1974_2 reagovať

...nemozem uplne suhlasit...lebo ked uz dochodca arnold vlacil truhlu a nasilu kosil miliony pacientov len preto ze je arnold, ani to nedavalo konkretne tomu pokracovaniiu velky zmysel..:-)))...tuto cast by som nazval prijemnym ozivenim ktore si doba vyzadovala, inak by sa nato uz nik viac nepozeral:-)))...prirovnal by som to k tretiemu dielu resident ewil...tiez bol podstatne iny ako prve dva, ele ta trilogia to proste potrebovala..:-)