Recenzia - The Notorious B.I.G.

The Notorious B.I.G.

Notorious

Réžia: George Tillman Jr.
Hrajú: Jamal Woolard, Mohamed Dione, Derek Luke, Dennis L.A. White, Marc John Jefferies, Menyone DeVeaux, Ginger Kroll, Ricky Smith, Christopher Jordan Wallace,
Premiéra: 16.01.2009

Už je to skoro železným pravidlom, že každá veľká hviezda zo šoubiznisu, politiky či športu, v posledných rokoch obzvlášť z hudobného priemyslu, má okrem iného aj svoj vlastný životopisný film, ktorý je natočený či už počas jej života alebo až po smrti. Na plátnach kín sme mali doteraz možnosť zhliadnuť životné príbehy spevákov ako sú Ray Charles (Ray), Johnny Cash (Walk The Line), Eminem (8 Mile) či 50 Cent (Get Rich Or Die Tryin'), a práve hudobný žáner dvoch posledne zmieňovaných interpretov rozšíri v najbližších dňoch (premiéra v USA bude 16.1.2009) životopisná snímka rapovej legendy Christophera Wallacea, alias Notoriousa B.I.G., známeho aj pod menami Biggie Smalls, Frank White či Big Poppa.

Snímka nesie jednoduchý názov Notorious. Pôjde o klasický príbeh malého nadaného chlapca s nie práve najšťastnejším detstvom, z ktorého postupne vyrástla jedna z najväčších rapových legiend. V jeho životopisnom profile samozrejme nebudú chýbať potulky Brooklynskými ulicami, kontakt s drogami, zbraňami, peknými ženami, väzením, a aby som nezabudol na to najdôležitejšie, kvalitnou rapovou hudbou. Biggie Smalls sa zaslúžil o rozmach rapu na východnom pobreží USA v 90-tych rokoch 20. storočia, ktoré dovtedy ovládali hudobníci zo západu. Vo svojich 24-roch rokoch sa však stal (podobne ako ďalší velikán Tupac Shakur) obeťou tejto "rapovej vojny". Zastrelili ho v aute 9. marca 1997 o 00:45 ráno pri návrate na svoj hotel z ceremónie v Los Angeles.

Réžie sa ujal zatiaľ málo známy režisér George Tillman Jr., ktorého zatiaľ najväčším dielom je snímka Ten najlepší (Men Of Honor, 2000) v hlavných úlohách s Robertom De Nirom a Cuba Goodingom Jr. V úlohe Biggieho Smallsa uvidíme Brooklynského rapera Gravyho (Jamal Woolard). Pozri film ONLINE

Prekvapivo kvalitne natočený film u ktorého všetky rušivé či vulgárne aspekty nevplývajú ako by mali. Nadávky, urážanie žien či predávanie drog na ulici to všetko patrilo a patrí k životom ľudí v New Yorku a režisér to nasnímal tak, aby ľudia pochopili mentalitu doby a uvideli čím si musel Notorious prejsť, aby sa jeho sen stal skutočnosťou. Charektery ostatných hercov dopomáhajú vykresliť život a osobnosť Biggieho, vďaka tomu film nepôsobí umelo. Príbeh je kvalitne vyrozprávaný, uprednostil by som, ale lepšie vysvetlený začiatok rozporu mezdi ním a 2Pacom, pretože nie každý vie čo sa presne dialo. Po hudobnej stránke film vynikajúci, ale obraz si už musíte urobiť sami. Pre fanušíkov povinosť vidieť a pre hip-hopových haterov možnosť rozšíriť si obzory.metoo.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - -36 +