Recenzia - TRON: Dedičstvo 3D

TRON: Dedičstvo 3D

TRON: Legacy 3D

Réžia: Joseph Kosinski
Hrajú: Garrett Hedlund, Jeff Bridges, Olivia Wilde, Yaya DaCosta, Michael Sheen, Bruce Boxleitner, Serinda Swan, Beau Garrett, Thomas Bangalter
Premiéra: 06.01.2011
Žáner: sci-fi,akčný,thriller, dobrodružný

V roku 1982 natočil Steven Lisberger prelomový film Tron, v ktorom dovtedy nevídane využil počítačovú grafiku, ručne kreslenú animáciu i svetelné efekty a kulisy. Film si získal hlavne divákov, ktorých fascinoval novo-vznikajúci svet počítačov. Nešlo teda vôbec o komerčný úspech, ani dejom film nelámal ľady. Každopádne stal sa z neho kult pre väčšinu divákov. Tí sa po viac ako 25 rokoch dočkali pokračovania a to priameho. Technika pokročila, a tak sa museli tvorcovia zapotiť, aby mohli ohúriť podobne ako v prvom Tronovi. Všetok pot však vystačil len na grafickú stránku filmu. Hrdina prvého dielu Kevin Flynn (Jeff Bridges) uviazol v digitálnom svete a v tom reálnom ostal jeho syn Sam (Garrett Hedlund). Sam, dnes 27 ročný mladý dedič otcovej firmy, dostáva divnú správu na pager. Navštívi jeho starú pracovňu a čoskoro sa ocitne rovnako ako otec vo svete počítačových programov. Takmer hneď po príchode stretáva mladú verziu svojho otca menom Clu, z ktorého sa stal po prevrate diktátor…

Čo je fajn, že cez mnohé flashbacky sa dozvedáme, čo sa stalo a jednak sa uspokojuje hlad fanúšikov prvého filmu rôznymi odkazmi, či už plagátmi, budovami, postavičkami. Najväčším ťahákom je však to (alebo malo byť), že tvorcovia omladili Jeffa Bridgesa. Nedokonalosť je vidieť na prvý pohľad no v digitálnom svete sa to dá zahovoriť a ani to neprekáža. Reálne to však vôbec nepôsobí a preto je zvláštne, že túto technológiu použili aj vo flashbacku, kde sa otec, mladý Jeff lúči so synom. Čo však prekáža viac, je až príliš rozprávkovitý a priamočiary dej. Hlavnou zložkou je vzťah otec-syn a ich boj s Cluom. Akonáhle končí akcia, ktorá je vizuálne a hudobne takmer dokonalá, prichádzajú slabé dialógy, pokusy o hlášky a veľkolepé scény a z akčného ale osobnejšieho sci-fi sa stáva hra na gigantické Star-Wars. Akoby nasilu chceli vytvoriť nový svet, ktorý sa nachádza aj vo vašom počítači, no nedarí sa to. Pritom začiatok, kedy sa Sam ako “užívateľ” zúčastňuje hier, ktoré sa pre oko humanoidných “programov” konajú každý “cyklus”, vyzeral sľubne. Postupne však film stráca na sile a nepomôže tomu ani svojská ale dobrá hudobná zložka Daft Punk (skvelo kombinuje staršie motívy s orchestrom). Keď sa zamyslíte, čo iné vlastne čakať od Disneyho ako rozprávku? Škoda len, že sa nový Tron hrá na 100% akčné sci-fi, čo bohužiaľ nie je až tak pravda. Skôr sa zdá, že ide o jeden veľký kompromis, ktorý uspokojí bežného diváka (ktorý o starom Tronovi nemá ani šajnu) a neurazí ani skalného fanúšika.

Zdroj: feelingmovies

Hodnotenie: 78%

Rank (hodnotenie príspevku): - -47 +