Recenzia - RED: Vo výslužbe a extrémne nebezpeční

RED: Vo výslužbe a extrémne nebezpeční

RED

Réžia: Robert Schwentke
Hrajú: Bruce Willis, Morgan Freeman, Mary-Louise Parker, Helen Mirren, John Malkovich, Karl Urban, Richard Dreyfuss, Julian McMahon, Brian Cox, James Remar, Ernest Borgnine, Michelle Nolden, Audrey Wasilewski, Justine Wachsberger, Emily Kuroda, Laura DeCarteret
Premiéra: 25.11.2010
Žáner: Komédia / Akčný

Aj akčné hviezdy starnú, nájdime si nové. Ale najprv ich postavme proti sebe! Takto jasne sa postavil i námet na tento film, ktorý má korene v comixe, no náročky sa tým nepýši. Ide totiž o ľudské bytosti (žiadne sci-fi), dôchodcov zo CIA v podaní starnúcich, ale stále vitálnych hviezd a hlavne o ich súboj s novou krvou.

Aj po tých rokoch sa niekomu nepáči, že sú títo vyslúžilci na odpočinku. Po jednom ich začne likvidovať pomocou CIA, pod vedením mladého Williama Coopera (Karl Urban). Ten však narazí na tvrdý oriešok, áno, správne, Bruca Willisa alias Franka Mosesa. Ten si žil pokojný život, kde jeho najväčším adrenalínom bolo balenie mladej Sarah (Mary-Louise Parker) cez telefón. Práve, keď nadíde čas na prvé stretnutie, Franka sa pokúsia zabiť. Tak sa Sarah, chtiac-nechtiac bude musieť nechať ochraňovať týmto bývalým agentom. Frankovi budú pomáhať jeho bývalí kolegovia Marvin (John Malkovich), Joe (Morgan Freeman) a neskôr sa pripojí i tvrďačka Victoria (Helen Mirren).

Celý film je o priamočiarom, akčnom a hlavne zábavnom vyšetrovaní, kto je za týmito vraždami (a pokusmi). Dostávame sa do zaujímavých miest, či už je to sídlo CIA, ruská ambasáda, alebo “dom v aute”. Zápletkou sa trápiť nebudete, tak ako isto čakáte, ide tu o vzájomné vymieňanie si názorov medzi kolegami. Často i vtipné! Čo ma ale zaujalo, je vzťah medzi hrdinami na opačných stranách. Frank a William, mačka a pes, dedo a vnuk. Táto rivalita vás donúti porovnať i samotných hercov, kde vlastne Bruce Willis čiastočne (ešte predsa neumiera) prenecháva svoje miesto novej generácii akčných hrdinov. Karl Urban by do tejto generácie mohol pokojne patriť. Uvidíme, či mu dajú miesto vo väčšom projekte. Pre mnohých môže byť lákadlom i ladná Helen Mirren, ktorá hrá na prvý pohľad chladnú agentku, čo nemá problém zabiť vlastnú lásku, len aby splnila svoju úlohu. Menej ako herci už zaujme technické poňatie. Pokusy o cool zábery vychádzajú tak napoly a niekedy sú skôr naškodu. Rozhodne sa ale na tejto ľahkej oddychovke zabavíte.POZRI FILM ONLINE

zdroj: Feelingmovies.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - -15 +