Recenzia - Deadline / Na Doraz

Deadline / Na Doraz

Due Date

Réžia: Todd Phillips
Hrajú: Robert Downey Jr., Zach Galifianakis, Michelle Monaghan, Jamie Foxx, RZA, Juliette Lewis, Alan Arkin, Rhoda Griffis, Barry Hopkins, Danny R. McBride, Todd Phillips, Nathalie Fay
Premiéra: 04.11.2010

Dokonalý Don Corleone, úbohé herectvo na toaletách a nešťastie na bizarných úradníkov. Toto všetko prináša v priebehu jednej a pol hodiny roadmovie Deadline.

„Uzávierkou“ je pôrod Petrovej manželky, ktorý cestuje z východného amerického pobrežia do Kalifornie. Úspešný architekt chce stihnúť narodenie prvého potomka a v tejto významnej chvíli byť s nádhernou manželkou (Robert Downey Jr. a Michelle Monaghan si už pár zahrali v snímke Kiss Kiss Bang Bang.) S Ethanom sa stretáva na parkovisku letiska, keď mu jeho šofér („trošku si vypil“) odtrhne dvere auta. Tento stoik so psíkom v ruke sa len poteší, keď zistí, že v lietadle sedí za svojím novým „priateľom“ Petrom. Nestihnú však ani naštartovať a Petra uzemní letecká bezpečnostná služba, ktorá ho podozrieva z terorizmu. Ethan bude Petra dostávať do podobných problémov ďalších pár nasledujúcich dní. Peter sa rozhodne využiť jeho pomoc a auto a prejsť do Los Angeles s čudákom, ktorý o sebe vyhlasuje, že je hercom, má dvadsaťtri a popol svojho otca nosí v nádobe na kávu.
Neustále úteky a návraty, strata nervov a odpúšťanie, rezignáciu striedajú výčitky svedomia. Scény z mexickej hranice, psychopatického bankára či havária zapríčinená mikrospánkom, ktorý vôbec nebol mikro. Divák čaká, čo všetko Peter ešte zvládne a čo nové mu Ethan bude schopný ešte ukázať a vyviesť. A ten hravý pán má v zálohe stále niečo originálne. Humor občas pripomína film V Bruggách, aj tam šlo o vzťah nie veľmi vyrovnanej a kompatibilnej dvojice. Nevedno ako ale postavy si v oboch prípadoch cestu k sebe našli.
V tejto roadmovie nehľadajte hlboké posolstvo, zmenu alebo obrodenie hrdinov. Cesta, ktorú sprevádza americké indie dvadsiateho prvého storočia i oldschool rock je samotným zážitkom.

Rank (hodnotenie príspevku): - 25 +