Recenzia - Harry Potter a Dary smrti – 1.

Harry Potter a Dary smrti – 1.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I

Réžia: David Yates
Hrajú: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Ralph Fiennes, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Jason Isaacs,....
Premiéra: 18.11.2010
Žáner: Dobrodružný / Dráma / Rodinný / Fantasy

Ako jedni z mála tých, ktorí neokúsili atmosféru knižného vydania Harryho Pottera od Rowlingovej, si vychutnávame tento príbeh naplno už deväť rokov. Snaha autorov prvých časti dosiahnuť maximum a zaujať v posledných častiach pomaličky upadá. A nielen autorov, ale aj hercov. Akoby to museli natočiť, a potom sa na prehliadkach len tvária, ako sa snažili geniálne hrať.

Polovičný princ bol nabitý „humorom“. Ani v tejto časti nechýba. Najmä od Rona a jeho rodiny dostávame vtipné hlášky, no zároveň sme sa čudovali, ako mohli niektoré trápne scény nechať vo filme a iné zaujímavejšie nedotiahnuť. Pri rozdelení filmu na dve časti bolo určité náročné rozhodovať, čo kde dať a čo vôbec z knihy natočiť. Avšak v tomto Harrym prevládajú scény, ktoré sú nudné, scény, ktoré vôbec neposúvajú dej. Bolo to doslovne – nudné. Nebyť začiatočnej akcie a nejakých zopár podarených scén (s hadom, na ministerstve), či náznakov na konci, tak určite by sme tých 146 minút prespali. Stačí si pozrieť trailer, v ktorom sú zväčša zábery z druhej časti. Už vieme prečo. Vlastne dúfame, že druhá časť bude naozaj temná, akčná alebo aspoň zábavná. Tu si najviac užijeme stanu. Áno les a stan, to tu dominuje… Neustále premiestňovanie sa z akčného prostredia do tichého lesa a pripomínanie, aká je Hermiona múdra a šikovná, vám v polovici filmu začne tak trochu liezť na nervy. Pritom musíme opäť vyzdvihnúť prekrásne lokality, niektoré vtipné nápady a podarené CGI efekty. Digitálny škriatkovia vyzerajú fakt super!

Ako sa polepšili naši mladí herci? Hermiona (Emma Watson) dostáva pomaličky výraz zrelej baby. A k tomu už aj výraz herečky, síce taký v odtieňoch, ale určite tam je. Dalo by sa povedať, že je hlavnejšou postavou v prvom dieli, pretože väčšinu problémov rieši práve ona. A netočia sa okolo nej len problémy, ale taktiež obaja mladí čarodejníci. Ron (Rupert Grint) je stále zaľúbený do Hermiony. Ktovie či aj v skutočnom živote, pretože od poslednej časti sa herecký výkon Rona zhoršil. K tomu určite napomáha i slovenský dabing, lebo najhoršie dabovaná postava je práve Ron. Harry (Daniel Radcliffe) sa pre svoje končiace veľdielo veľmi neroztrhol. To čo si všimnete najskôr, sú jeho výrazné vrásky na krku a starnúca tvár počas filmu. V prvých scénach sa mi zdal mladší. Žeby po rokoch pociťoval stres?

Voldemort (Ralph Fiennes) nebol v tejto časti podstatný. Jeho čas príde až v tej ďalšej. Tu sa jeho výkon dá charakterizovať ako hľadanie tej pravej paličky, nakoniec filmu ju zodvihne k nebesiam a pravdepodobne odkáže svetu, že je pripravený na útok.

Keďže je to prvá časť posledného filmu, je dosť pravdepodobné, že sa stretnete s mnohými postavami, ktoré boli kedy spomenuté. Dokonca príde aj jednorožec. No sám seba sa pýtam, či bolo podstatné, aby v detskej, či mládežníckej knihe bolo toľko násilia a to sa prenieslo do filmu. Prečo toľko z nich je zranených a prečo toľko z nich zomiera? Aj tak to nenavodilo napätie v divákovi, len ho neustále vraždy pomaličky utlmovali a prichádzali mu doslovne fatálne. Okrem starých postáv vyvstane aj niekoľko nových, čudesných, zvláštnych, ale ani tie dlho neostávajú na scéne.

Napadá nás, k čomu takému môžeme prirovnať túto časť. Putovaniu Froda do Mordoru? Lenže jeho cesta bola napínavá a udržala diváka v strehu. Harryho putovanie je o niečo zdĺhavejšie a nudnejšie, kde využívajú nevhodne dlhé zábery okolia. Twilight Ságe? O tom svedčia rádoby romantické pokusy a divné dialógy v scénach so stanom. Harry mal už akýsi nabehnutý štýl, a ten sa posledné časti veľmi narúša. Teraz sa to ukázalo ako skutočnosť. Týmto “prvým” filmom nemali čo vyjadriť a my môžeme na ten avizovaný posledný súboj čakať ďalej. Autor:www.feelingmovies.sk

Rank (hodnotenie príspevku): - 12 +