Recenzia - Scott Pilgrim proti celému svetu

Scott Pilgrim proti celému svetu

Scott Pilgrim vs. the World

Réžia: Edgar Wright
Hrajú: Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin,Chris Evans, Ellen Wong
Premiéra: 13.08.2010
Žáner: Akčná romantická komédia

Komixy boli vždy obľúbeným námetom pre filmárov, dobrých aj tých menej skúsených a talentovaných v oblasti tvorby filmu. Medzi tie najlepšie patrí napríklad Temný Rytier od geniálneho Christophera Nolana, Sin City od nenapodobiteľného Quentina Tarantina a Roberta Rodrigueza či nedávno uvedený Kick-Ass, ktorý mal pod palcom Matthew Vaughn, manžel Claudie Schiffer. No nie vždy to režisérom vyjde tak, ako by si to predstavovali. Medzi prepadáky v oblasti komixových adaptácií patrí napríklad Superman returns z roku 2006, Ghost Rider či Hulk. Aby sme si to zhrnuli, komixy dokážu byť určite skvelým námetom, a pokiaľ ich dostane do rúk dobrý tvorca, môže vzniknúť doslova majstrovské dielo. Ak je však jedným a jediným účelom filmu zarábať, radšej si zaviažte oči páskou a pustite si MP3.

V ktorej z týchto dvoch kategórií je Scott Pilgrim? Jednoznačne v prvej. Režisér Edgar Wright vie čo robí, a aj keď má za sebou predovšetkým seriály, nezľakol sa úlohy sfilmovať šesťdielny komix o dvadsaťdva ročnom looserovi hrajúcom v mizernej kapele, bývajúcom v mizernom, jednoizbovom byte, ktorý zdieľa spolu so spolubývajúcim-gayom a chodiacom so stredoškoláčkou. A povedzme si na rovinu – podarilo sa mu to.

Život Scotta Pilgrima nie je najideálnejší. Rok po rozchode so svojou ex, diabolskou Envy sa mu nedarí nájsť si trvalejší vzťah, so svojou kapelou Sex Bob-Omb sa stále pokúša preraziť(neúspešne) a jeho nová priateľka, Knives Chau, má sedemnásť a berie ich vzťah možno až príliš vážne. Všetko sa však zmení, keď jedného krásneho dňa uvidí ženu svojich snov, ružovo vlasú Ramonu Flowers v knižnici. Po pár neúspešných pokusoch dobyť jej srdce sa mu konečne podarí pozvať ju na rande, na ktorom zisťuje, že ak chce s Ramonou chodiť, musí poraziť jej „seven evil exes“, teda sedem diabolských ex. Zaslepený láskou, Scott sa rozhodne bojovať na život a na smrť o Ramoninu lásku a či sa mu to podarí, to budete musieť zájsť do kina alebo si prečítať obsah niekde na internete.

Tento film má snáď najväčšie plus v obrovskom množstve nápadov, originalite a skvelých efektoch. Každá minúta má potenciál niečím vás prekvapiť, efekty mu dodávajú krásny komixový kabát a bojové scény sú prehľadnejšie ako v hociktorom akčnom bijáku. Herci robia, čo môžu, a aj keď to nie je tak dokonalé ako v Kick-Ass, rozhodne sa nemajú za čo hanbiť. Hudba by mala byť jedným zo základov, keďže veľká časť príbehu sa odohráva v skúšobni kapely, ale mne neprišla ničím zaujímavá, inovatívna ani originálna. Jediné, čo tomuto filmu dáva nádych masterpiece je ten obrovský tok nápadov, neprestajne sa na vás valiaci a nedajúc vám vydýchnuť vás vtrhne do deja. Odkazy na rôzne komixy, počítačové hry či známe postavy z virtuálneho sveta príjemne oživujú dej a ak sa aspoň trošku vyznáte v tejto popkultúre, máte pre film ďalšie plus.

Ak ste videli Kick-Ass a podobne ako ja ste si ho zamilovali, je pre vás tento film jasnou voľbou. Ak z princípu odmietate všetko spojené s komixami a počítačovými hrami, pretože vy ste už príliš dospelý/á na takéto detské záležitosti, ďalej sa zaoberajte tým, čo vás baví a tento film odložte na nekonečný rad zavrhnutých klenotov. Ak jednoducho máte radi filmy, pozrite si ho. Je to originálne, pekné a zábavné. Len mi je trocha ľúto, že väčšina súčasných teenagerov bude stále ulietavať na Twilighte, aj keď má pred sebou oveľa lepšie kúsky.
Meno autora: Michal Múcska

Autor: gaaraguy12
Hodnotenie: 82%