Recenzia - Ondine

Ondine

Réžia: Neil Jordan
Hrajú: Colin Farrell, Alicja Bachleda, Stephen Rea, Dervla Kirwan, Alison Barry, Tony Curran, Tom Archdeacon
Premiéra: 28.10.2010
Krajina: Irsko/USA
Žáner: Dráma/Fantasy

Mnohí si len ťažko spájali role a život Colina Farrella s jeho rodným Írskom, no práve v tomto filme je to on, ktorý presne personifikuje túto vždy-zelenú krajinu. Tvrdý, alkoholom poznačený rybár, čo chytí morskú pannu, ktorá má však nohy.

Syracuse (Colin Farrell) práve ulovil krásnu dievčinu, ktorá je rovnako v šoku ako on. “Tá, ktorá prichádza z mora”, jedným slovom Ondine, sa u Syracusa začne zotavovať, pričom spoznáva jeho život. Ondine (Alicja Bachleda) má zvláštne čaro, ktoré je pre rybárovu dcéru Annie (Alison Barry) jasným dôkazom, že je morská panna. Aj Syracuse sa necháva postupne okúzliť, až začneme pochybovať či je Ondine pannou. Drsný rybár však už neverí na rozprávky. Jeho jedinou doterajšou záchranou bola starosť o dcéru a možnosť sa vyspovedať u miestneho farára. To, že by mu “do cesty” vstúpila láska, je priam rozprávkovo nemožné. To sa začína potvrdzovať, keď sa k Ondine opäť navracia tieň minulosti.

Štipky tajomna, či fantázie sa dočkáme hlavne v prvej polovici, ktorá je ešte ako-tak vyvážená s neľahkou realitou hlavných hrdinov. Bohužiaľ sa táto vyváženosť stráca a dostávame sa až k sociálnej dráme zakončenej paradoxne opäť “ako z rozprávky”. Scenár je iste zaujímavý a v spojení s nádhernou írskou prírodou vytvára nevídanú atmosféru. Tá ale časom slabne, čo trochu sklame. Nesklamal ale Colina Farrell a už vôbec nie príťažlivá Alicja Bachleda, ktorá si týmto filmom pootvorila dvere do mainstreamu. Režisérovi Neilovi Jordanovi patrí veľká vďaka, že na plátno (a i mimo neho) prináša zaujímavé príbehy z jeho rodnej krajiny. Írsky film ešte určite nepovedal posledné slovo.

Zdroj:Feelingmovies

Rank (hodnotenie príspevku): - 117 +