Recenzia - Zrodenie šampióna

Zrodenie šampióna

The Blind Side

Réžia: John Lee Hancock
Hrajú: Sandra Bullock, Quinton Aaron, Kathy Bates, Jae Head, Kim Dickens, Tim McGraw, Rhoda Griffis, Lily Collins, Ray McKinnon, Brett Rice, Tyler Lee Allen, Steve Warren
Premiéra: 13.10.2010

The Blind Side je krásny film podľa skutočnej udalosti, ktorý hovorí o tom, že ľudia si dokážu pomôcť, stačí len chcieť. Taká pomoc človeka často krát nič nestojí, no človeku, ktorému pomáhame prinesie oveľa viac ako pomyselné „modré z neba“. Zrodenie šampióna je skutočne silný, krásny príbeh, plný reality, lásky, porozumenia a návodov na prekonávanie prekážok. Film vychádza 13.10.2010 na DVD.

O filme: Zrodenie šampióna je nádherný film inšpirovaný skutočnými udalosťami. Film je spracovaním knihy, ktorú v roku 2006 napísal Michael Lewis pod názvom The Blind Side: Evolution of a Game. Hlavným hrdinom je Michael Oher, 17-ročný chlapec čiernej pleti, ku ktorému sa život nezachoval fér. Big Mike, ako ho napriek tomu, že to nemal rád, všetci volajú vyrastal v krutých podmienkach s matkou narkomankou, ktorú mal i tak rád. Michael má IQ 80, no srdce lepšie ako ktokoľvek okolo neho. Je to jednoduchý chlapec, ktorý má dokonale vyvinuté inštinkty ochraňovania a na týchto inštinktoch je postavený celý dojímavý, no pravdivý príbeh. Michaela sa ujme rodina Tuohyovcov, ktorá si ho veľmi obľúbi a takisto Mike si obľúbi ich. Rodina si ho dokonca adoptuje. S Michaela sa stáva vďaka jeho skvelým ochranným inštinktom špičkový hráč amerického futbalu a v ňom Big Mike nachádza svoje šťastie. Film sa končí Michaelovím nástupom na Tennesse, čo je jedna z univerzít, na ktoré získal športové štipendium.

Pozri film online

Hodnotenie filmu: Som si istý, že už z predošlých riadkov je zrejmé moje vnímanie filmu The Blind Side. Tento film je plný šťastia i nešťastia, jednoducho obyčajného neprikrášleného života. Quinton Aaron, ktorý si zahral Michaela, podal skvelý výkon. Jeho vyjadrenie emócií pôsobilo reálne, dokonca bola z jeho očí cítiť istá dobrota, ktorou postava, ktorú zobrazoval, oplývala. Sandra Bullock podala taktiež úžasný výkon. Hoci hrala tvrdú ženu, bola milá, ťažko dávala najavo svoje pocity. Dokázala svoju postavu stvárniť presvedčivo a to natoľko, že si za toto prevedenie vyslúžila Oskara v kategórií „Najlepšia herečka 2009“. Samotný film bol nominovaný na Oskara v kategórií „Najlepší film 2009“.

Hodnotenie: 84%

Rank (hodnotenie príspevku): - -31 +

27.10.2010 18:26:56 marek reagovať