Recenzia - Anjeli a démoni

Angels and Deamons

Réžia: Ron Howard
Hrajú: Tom Hanks, Ayelet Zurer, Ewan McGregor, Stellan Skarsgard, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas
Premiéra: 21.09.2009
Krajina: USA, 2009, 138 minút
Žáner: krimi / mysteriózny / thriller

Zatiaľ som nečítal ani jednu knihu od Dona Browna. Preto nebudem porovnávať film s knižnou predlohou. Môžem ho porovnať len s filmom Šifra majstra Leonarda, ktorý s Anjelmi a démonmi spája hlavná postava profesora Roberta Langtona . Prvý film na mňa pôsobil dosť plytkým dojmom, keďže miestami ma dosť nudil a nezanechal vo mne žiadne, ani pozitívne, ani negatívne emócie. Úplne iné pocity mám z tohto druhého filmu. Síce určite to nie je najlepší film aký som kedy videl, ale na druhej strane je omnoho zaujímavejší, zábavnejší aj napínavejší ako prvý film. Určite k tomu prispieva aj fakt, že je o cca hodinu kratší ako Šifra (bez záverečných titulkov má len niečo málo cez dve hodiny), i keď pre niektorých menej trpezlivých divákov môže byť aj to pridlho. Na Anjelov a démonov totiž treba tiež istú dávku trpezlivosti aby človek zistil o čo vo filme vlastne ide. Každopádne najväčšie prekvapenie prinesú posledné minúty filmu. V situácii, keď si už človek myslí, že je všetko vyriešené, dôjde k prekvapivému zvratu.

Myslím, že film je dosť prístupný pre väčšinu ľudí, na svoje si prídu aj fanúšikovia scén obsahujúcich zohavené mŕtvoly a krvavý kúpeľ, keďže pár takých scén film obsahuje. Rozhodne sa však vcelku nejedná o žiaden krvák. Ale medzi klasiky, ktoré má človek potrebu vidieť xkrát a stále sa pri nich baví, sa tento film určite nezaradí.

P.S.: Pokiaľ ide o Cirkev, ktorá bola dosť podráždená Šifrou majstra Leonarda, keďže v ňom bola ukázaná v dosť negatívnom svetle, tento film nemyslím že by ju mal ako rozhnevať. V závere filmu je dokonca akoby naznačené isté zmierenie sa Langtona s ňou. I keď drobnú provokáciu si režisér Howard neodpustil ani tu, a síce v scéne kde kardináli v prestávke počas konklávy – voľby nového pápeža vo veľkom fajčia. No čo, trochu odľahčenia zezaškodí...:)

Autor: havran25

Rank (hodnotenie príspevku): - 0 +

20.05.2010 00:02:21 Astari reagovať

Knižná predloha od Dana Browna podľa môjho dopadla na výbornú ... aj keď tam boli určite zbytočné scény a naopak chýbali tam práve tie drobnosti ktoré boli v knihe... (spomeniem snáď nezromzumiteľný krik Carmelenga v knihe keď niesol bombu na námestie...) .. ale aj tak si zaslúži tie percentá čo má... Tom Hanks dokázal že mu úloha symbolistu sedí ako sako(lepší herecký výkon dosiahol ako kapitán Miller v Zachráňte vojáka Ryana)... aj keď som čakal trochu odvážnejšie jednanie z jeho strany... : ) .. ale aj tak nebolo prekonané to knižné čaro.. bohužiaľ je to osud všetkých filmov spracovaných podľa knižných predlôh .. viď Stephen King filmy... : ) .. snáď výbuch bomby na konci filmu okorenil trochu stereotypný dej... : ) .. u mńa všetko.. : )